• 6 svar
Gasolkyl
2018-07-10 kl 13:19

Hej! har en Fjällvagnen 520GT-88, Jag råkade ha mitt Kylskåp i gång med Gasolen när jag körde efter en dålig väg, nu händer inget när man ska tända det, det hörs inget tickande längre, och det händer inget när jag trycker in tändknappen.Det funkar på el i alla fall, Tacksam för svar

2018-07-10 kl 16:07

Kan vara tändtransformatorn som antingen lagt av eller ngn kabel lossnat eller bara en säkring till 12v till kylen som gått. Mät fram. Köra på dålig väg i sig påverkar ju inget mer än att saker skakar sönder. Är det gammalt och rejält rostigt ökar ju den risken. Har bytt tändtransformator 2 ggr på min 98.

Har en CABBY 515 F3-98 som fro m 2018 dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI 140
2018-07-11 kl 02:36

Hej! tack för dom tippsen, ska kolla detta när jag blir ledig från jobbet, lovar att återkomma när jag fått igång det igen.
Trevlig campingsommar.

2018-07-18 kl 00:18

Helt Rätt! det var tändtransformatorn som hade gett upp, nu har jag satt in ett nytt,
så nu funkar det igen.Tack för tippset

2018-07-18 kl 17:21

valmet502E skrev:
Helt Rätt! det var tändtransformatorn som hade gett upp, nu har jag satt in ett nytt,
så nu funkar det igen.Tack för tippset

Det blir en Guldstjärna för återkopplingen. :-)
Så mycket värt om andra råkar ut för samma problem.

2018-07-19 kl 05:59

går in med ett inlägg som inte tillhör frågan men kan vara bra att testa för övriga. Testade igår (28 ute) att lägga in 4 frysklampar, två i frysfacket och två i själva kylen. Ingen gasol tänd. La in dom kl 1000 då var det +23 i kylen efter 4 timmar +5. efter 24 timmar +14. Använder jag gasol eller 220 volt tillsammans med frysklampar så har jag +3 efter ca 4 timmar efter några timma till så är det minus. Alternerar samtidigt en gång per dygn med två klampar i frysfacket och två klampar i kylen.Vänder kylskåpet inför varje säsong. Solifer Artic 45 T, 1980.

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1491 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 549 fristående campingplatser och 536 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 406 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-10

• Husvagn & Camping 2018-09

• Husvagn & Camping 2018-08

• Husvagn & Camping 2018-07

• Husvagn & Camping 2018-06

• Husvagn & Camping 2018-05

• Husvagn & Camping 2018-04

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842