I väntans tider? / av goffe

I väntans tider?
2011-12-29 kl 10:39

Är det någon som väntar på en ny vagn, skriv och berätta så får vi glädjas med er.

2011-12-29 kl 11:45

Det här svaret kanske är malplacerat. Men idag är det 110 dagar till dess jag ska ta ut vagnen ur vinter-idet.

2011-12-29 kl 12:42

Visst är det väntans tider..men jag säger som Leknes..svaret blir malplacerat..men då är jag på väg..

2011-12-29 kl 14:29

Positiva o ödmjuka svar är aldrig malplacerade.

2011-12-29 kl 16:34

goffe skrev:
Positiva o ödmjuka svar är aldrig malplacerade.

Tack goffe!

2011-12-29 kl 21:33

Ja vi vet inte än.... Vi är lite sugna på en annan vagn, förmodligen tittar vi på den på måndag om försäljaren har öppet då vi tittar förbi... Tar det på vägen hem från flyget.....

Sugen på en liten tysk modernare vagn än den vi har nu.

Vi får se som sagt.
En rättelse bara, ingen NY vagn, utan en nästan NY vagn...:)

2011-12-30 kl 13:43

Det var ny i avseendet "byta eller införskaffa" som jag menade. Det är alltid lika roligt när man får "nya" grejer. Hoppas ni/Milken/ hittar något som passar er smak, det blir lite av nytändning till våren att dra iväg med en "ny" vagn och få bo in sig i.

2011-12-30 kl 18:13

Är sugen på en Cabby 740+

2011-12-30 kl 18:36

Var du inte sugen på en Husbil Frank?
Åker du runt och vill se dig om så satsa på en husbil.

2011-12-30 kl 19:00

Efter vid blev påkörda bakifrån av en långtradare i sept så går vi och väntar på våran sprillans nya Polar 590 BK-12. Vi hade en lika innan krocken men en -11 som bara var 2 veckor gammal.. Det hände på första turen med nya Vagnen... Kom ca 3 mil hemifrån innan det hände...Kul Va

/Blomqvist

2011-12-30 kl 20:05

Sir-n skrev:

Jo är jädrigt sugen på en husbil, men samtidigt så gillar jag att vara i husvagnen på vinter till fjälls och det duger ingen husbil till i den prisklass jag ska finansiera. Står med ett ben i varje läger. Så länge vi vintercampar så är husvagn perfekt, men jag vill inte åka ned till medelhavet med en husvagn på släp.

2012-01-01 kl 01:39

Vi har beställt en Kabe Royal 720 U-TDL 2012 med lite lulllull. Ska bli välldans trevligt att bo in den.

2012-01-01 kl 11:11

vi väntar på en Adria 743 UK också med lite lullull, ska bli nice, premiärturen blir till fjällen....:)

2012-01-01 kl 11:24

Frank skrev:
Sir-n skrev:

Jo är jädrigt sugen på en husbil. Jag vill inte åka ned till medelhavet med en husvagn på släp.

Det ska du göra seru!! Har jag gjort i åratal,ock många,många med mej.

Det är så skönt att kunna åka ikring å titta,medan vagnen står på plats.

Att åka vägarna ned,är ju perfekt på motorvägarna!

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2012-01-01 kl 11:50

Vi fick våran nya -11 Kabe Safir GLE KS veckan före midsommar. Det känns som vi skall få en ny i år igen. Så längtar man efter första utflykten.
Husvagn är vår melodi, vill inte ha husbil. Finns för och nackdelar med bägge lösningarna.
Nu är det bara att se fram till ett mysigt campingår!

2012-01-02 kl 22:13

Vi har bestämt oss... Det blir den "körvagnen" Känns som att vi byter upp oss flera oceaner... Ska hämta den på lördag om jag nu får ut min gamla vagn från ladan (Vinterförvaringen).. Hörde med ansvarig idag och han sa att dom har ställt båtar och "Skit framför" med låsta drag...:( Så bara att hoppas att alla hinner öppna till fredag när jag hämta gamla "kojan"...

Bilder kommer när affären är i lhamn...:)
.

2012-01-03 kl 15:57

Hur lång är begagnatgarantin på en husvagn?
Jag har för mig 6 mån.... Jag såg på köpekontratet där handlaren kallar det för funktionsgaranti 3 mån.... Är den då utöver eller kan dom skriva bort VDN-garantin som jag tror gäller...?

2012-01-04 kl 00:01

Hej alla glada vi blev med husvagn i september 2011 så nu längtar vi bara till våren så att vi kan åka utoch prova den lite mer.

2012-01-04 kl 00:30

Välkomna till forumet familjennyberg.
Visst är det något speciellt med att gå och vänta på vagnen och första turen på våren? September låter som Elmia? Vad blev det för vagn?
Lycka till:)

2012-01-04 kl 18:49

Hehe Ostberg... Varför tror du att dom har köpt den där? :)

2012-01-04 kl 20:15

Det är lätt att falla för ett "Mässerbjudande" om man nästan bestämt sig för att bli med vagn.
Men visst det finns ju massor av andra lockelser i september än just på Elmiamässan.....

2012-01-04 kl 20:16

Nej vi har ej köpt den på Elmia. Vi bor utanför gbg så vi köpte den på Tagene fritidscenter. Det blev en Adria Altea. Någon som har något bra tips på bra campingar eller vad man kan behöva i den? Vi har tre barn med oss.

2012-01-04 kl 20:28

GRATTIS till er spännande vagn!! Nu har ni en härlig tid fram för er som bara andas en sak: Livskvalitet. :)

En härlig camping har ni söder om Göteborg, nämligen Åsa Camping. Ett lagom avstånd att prova en helg kanske?

Genom att prova vagnen utan att åka så långt, kommer ni att känna vad för saker som passar just er att ha med i vagnen. Allt från mysprylar till en enkel korkskruv.
Dessutom har ni kort avstånd till Freeport med stort utbud för hela familjen.

2012-01-04 kl 21:06

Tack för tippset!

2012-01-04 kl 21:09

Tänkte ta med Familjen till Böda i sommar någon som har någon bra camping till dit o hemresan?

2012-01-05 kl 16:32

Oh herregud.. Hela småland är fullt av trevliga campingar...
Vi har ju här på vår sida tex. Campingplatser runt Vimmerby... ALV... astrid Lindgrens Värld brukar locka dom flesta, liksom riktiga Katthult, och Bullerbyn... (Sevedetorp.)
Sen har vi ju våra trevliga campingplatser runt Västervik.... Nästa år kommer Långsjöns Camping utanför Ankarsrum igång på allvar efter ägarbyte och ombyggnadtioner.. Sen har vi ju Hammarsbadets camping i Gamleby (Ca 2,5 mill Norr om Västervik) Likaså finns ju stora bekväma 5 stjärninga Lysingsbadet i Västervik.....

(Budkaveln går vidare...:)

2012-01-07 kl 13:50

Såååå. Nu e vår väntan över...:) Var och hämtade den "Nygamla" idag...
Det blev en Eifelland 2002,a
En hel ocean emellan det vi hade förut...:)
Nu väntas det på premiärturen.... :)

2012-01-07 kl 14:24

Grattis på en fin vagnen..det brukar kontinentala vagnar vara.

2012-01-08 kl 00:52

Ja den känns fräsch iaf, hoppas på bästa möjliga upplevelse med den....

För oss är det ju nytt med elpatroner och varmvatten...:)

2012-02-04 kl 17:37

fick ett härligt samtal från återförsäljaren...."din vagn har kommit, när vill du hämta den?" Det var sisådär 4v tidigare än beräknat. Nu kan vi använda den lite mer under vintertid också...helt underbart....:)

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter