Kabe, senaste karossen + lite till? / av perin

• 3 svar
Kabe, senaste karossen + lite till?
2012-05-09 kl 20:28

Ni som kan Kabe, när kom senaste karossen. Kikar för egen del på en Ametist XL från -05/-06, är det några grejer som ni tycker är bra eller dåligt som kan vara värt att tänka på. Själv tycker jag (vi) att XL modellen är bättre då den har större kök och toa längst bak i vagnen till skillnad från GLE.

//Peter

2012-05-10 kl 07:55

Hej det är väl beroende på komfort hur vilken planlösning man vill ha, jag har haft både xl-med dubbelbädd och gle med enkelbäddar nu på äldre dagar så föredrar jag gle modellen gäller även husbilar, men vist fölorar man en del annat som köket tex där är för och nackdelar med allting.

2012-05-16 kl 10:19

perin skrev:
Ni som kan Kabe, när kom senaste karossen. Kikar för egen del på en Ametist XL från -05/-06, är det några grejer som ni tycker är bra eller dåligt som kan vara värt att tänka på. Själv tycker jag (vi) att XL modellen är bättre då den har större kök och toa längst bak i vagnen till skillnad från GLE.

//Peter

När nya karossen kom beror lite på vad man räknar som ny kaross. Sedan 1992 då Kabe:s flexline-program med olika planlösningar kom, har karossen sett någorlunda likadan ut. 1998 kom fullbreddsvagnarna (250 cm), annars handlar det mest om detaljförändringar.

• 3 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-07

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01