Ni som bor i en lägenhet / av Trassi

• 23 svar
Ni som bor i en lägenhet
2012-03-26 kl 15:42

var har ni husvagnen när ni inte använden den under säsongen? Jag bor i Stockholm och är jättesugen på att skaffa en husvagn men vet inte vart ska jag parkera den under sommaren när den är i bruk.
På vintern skulle jag kunna ha den hos svärmor på landet i Västmannaland, så det är inget problem.

2012-03-26 kl 18:02

Finns det ingen x-tra p-plats att hyra i anslutning till boendet ?

I vilken del av Stockholm bor du ?

2012-03-26 kl 18:55

a) Kolla av Blocket, brukar dyka upp förvaringsplatser nu när båtarna ska i vattnet, så står många hallar tomma.
b) Caravan club har uppställningsplats norr om Stan.
c) Slagsta har inhägnat område där man kan få hyra plats.
d) Campingar har också (en del) uppställningsplats att hyra ut, sedan betalar man dygnshyra när man är på plats.

[img]http://www.countdown.se/bilder/Tid-kvar-till
-Kalle-Anka-39092-12-large.gif
[/img]
2012-03-26 kl 20:25

Vi parkerar vår vagn på parkeringen utanför huset .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2012-03-27 kl 10:22

Det finns en parkering i närheten det kostar 500kr/mån att hyra men jag är rädd för inbrott.
Har ni haft problem med inbrott eller skadegörelse?

2012-03-27 kl 13:28

jag har min husbil på parkeringen och man skall aldrig säga aldrig..men under dom 22år som jag har bott här har det aldrig inträffat

2012-03-27 kl 16:49

Det gäller att se till att det inte finns något att stjäla i vagnen/husbilen

2012-03-31 kl 09:52

Vi har vår husvagn på ett inhägnat område som ägs av kommunen, 750 kr/kvartal. Där är ett 100 tal platser. Området är bevakat, det är väl något vaktbolag som nån gång under natten besöker området. Trots detta har vi haft inbrott i vår vagn, troligen någon som har tillträde till området på något sätt. Numera tömmer vi vagnen på de mest stöldbegärliga prylarna, lite jobbigt men tyvärr nödvändigt.

2012-04-01 kl 08:39

Tur man inte bor i lägenhet i en stad det verkar jobbigt.

2012-04-01 kl 10:59

Man behöver inte bo i lägenhet för att vilja ha sin husvagn/husbil parkerad på annan plats. Det är inte speciellt trevligt att ha en stor husvagn/husbil stående på tomten eller garageuppfarten.

2012-04-02 kl 16:59

Vi har vår vagn uppställd på antingen tomten, strax jämte entrén, eller jämte garaget, (Kommunens mark)...
men vintertid så kör jag ned den till en torr och fin lada.

2012-04-03 kl 22:55

Lador kanske inte finns i överflöd just i Stockholm :-)

2012-04-04 kl 07:40

Tja ..det finns väl några med dom är väl upptagna med boende:-)

2012-04-04 kl 08:12

Zubac skrev:

Jojo men det är nog innerstadshästar som bor där, för vi Älgar får stå under träden i skogen.

2012-04-04 kl 09:29

Hälge skrev:
Zubac skrev:

Jojo men det är nog innerstadshästar som bor där, för vi Älgar får stå under träden i skogen.

Jag ser att du har kronan på huvet:-)

2016-09-11 kl 16:10

Att ha vagnen uppställd och sen vinterförvaring blir i Stockholm i runda tal 15.000:- Helt hjärndött!!

Kör en Skoda Octavia TDI 150hk HB -14
Bor i en Hobby 470 KMF OnTour - 17

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-09-11 kl 20:13

Vi bor i bostadsrättsradhus och har vår vagn inhyrd på en gård.Under sommaren står den ute(men under tak)och på vintern står den inomhus i en stor lada ihop med andra husvagnar/husbilar.Då den står skyddad under tak på sommaren kan vi hämta och lämna den precis när vi vill.Den står på en innergård så den är inte synlig för inbrottstjuvar.Han som äger gården har aldrig drabbats av inbrott.Vagnen står ca 20 min hemmifrån,men vi kör ofta förbi och då kör vi inom och kollar till vår vagn.

2016-09-11 kl 20:34

Bighoj skrev:
Vi bor i bostadsrättsradhus och har vår vagn inhyrd på en gård.Under sommaren står den ute(men under tak)och på vintern står den inomhus i en stor lada ihop med andra husvagnar/husbilar.Då den står skyddad under tak på sommaren kan vi hämta och lämna den precis när vi vill.Den står på en innergård så den är inte synlig för inbrottstjuvar.Han som äger gården har aldrig drabbats av inbrott.Vagnen står ca 20 min hemmifrån,men vi kör ofta förbi och då kör vi inom och kollar till vår vagn.

Du har det verkligen bra läser jag...

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-09-12 kl 07:49

Jo,vi har haft tur.Då vi hade mc så hade vi hojen på detta ställe.Något år senare då vi skaffade husvagn frågade jag om han möjligtvis hade plats för vår vagn,och på den vägen är det.Jag vet dom som måste ringa i förväg varje gång dom ska ut med sin vagn.Man vill ju helst kunna hämta sin vagn spontant och när andan faller på.

2016-09-12 kl 21:14

Har vagnen på ett inhägnat område med passerkod och bevakning och tillgång nästan hela dygnet, fem minuter från bostaden med cykel.

2016-09-13 kl 16:15

nissan skrev:
Har vagnen på ett inhägnat område med passerkod och bevakning och tillgång nästan hela dygnet, fem minuter från bostaden med cykel.

Det absolut bästa men här i Stockholm så hade det kostat mellan 1000-2000:- i månaden beroende vars parkeringen låg.

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-09-13 kl 16:54

Vi bor i lägenhet mitt i en stad. Finns ingen möjlighet att ställa vår husbil i nära anslutning till bostaden.
Istället hyr vi en säsongsplats på en camping vid en sjö 10 min cykelväg / 15 min gångväg hemifrån. Det är perfekt! Då har vi en mysig och vacker plats att grilla på på kvällarna när vi inte är ute och åka med bilen :-D Kostar oss kr 11.000 per år, men jämfört med kostnaden för en inhägnad parkering så är det inte så blodigt, och vi får betydligt mer nytta av den.

2016-09-25 kl 20:52

Någon som vet en sommaruppställning för en vagn i Stockholmsområdet, kan även vara runt 1 timmes resväg.

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
  • 23 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03