Forum » Avdelningar » Husvagnar » Nybörjare
|
2009-07-11 kl 09:30
|
|
|
Hej |
|
|
2009-07-14 kl 22:53
|
|
|
Det finns en del att tänka på , men vi börjar med de föreslagna vagnarna.Ska ni vintecampa är det enligt egen erfarenhet bättre med svenska vagnar , då de oftast är bättre isolerade. Dock ligger de lite högre i pris , även på äldre vagnar. Är det bara sommarcampande , är det viktigare att ni lägger krutet på att kontrollera att vagnen är fuktfri. Det räcker inte med att bara lukta , utan det ska provas fram med fuktinstrument. Dock har jag ingen vetskap om ifall de föreslagna vagnarna är sämre än de svenska i det avseendet.Gasol: Provtryck gasolledningarna eller be att få se dokument som visar att detta gjorts nyligen. Billig livförsäkring.. Kontrollera även att din bil får dra den tänkta vagnen. Tänk då på att det är vagnens totalvikt som räknas. Kontrollera även registrerad lastvikt!Boggie eller enkelaxel : smaksak. Boggie går oftast lite stabilare , men är desto svårare att backa manuellt med.Det var vad jag kom på just nu iallafall. Lycka till! |
|
|
2009-07-15 kl 21:48
|
|
|
se till att du får ett fukt intyg jag har själv missat detta pga förälskese i min husbil som sedan visade sig ha en fuktskada kolla husvagnen andvänd din näsa luktar det unket sp ge f.. i den jag själv har fått fukt noja luktar överallt kollar om listerna har fått rostskador |
|
Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.
I campingkatalogen hittar du information om öppettider, priser, service och mer. Du kan även betygsätta campingplatser.
Gå till Campingkatalogen