• 3 svar
Nybörjare
2009-07-11 kl 09:30

Hej
Vi har bestämt oss för att köpa en husvagn men för en nybörjare (endast har erfarenhet av att låna husvagn ett par gånger) är det minst sagt en djungel. Vår familj består av två vuxna och två barn, tre år och tre månader gamla. Vi har tänkt oss att köpa en vagn i prisklassen 30.000-70.000. Hur ska man välja? Är det några märken eller årsmodeller man ska undvika. För ett otränat öga, ser det ut som man får mer för pengarna i form av en nyare vagn om man väljer Knauss eller Burstner, hur skiljer de sig från de svenska vagnarna. Vad är viktigt att tänka på då man köper en husvagn, vad ska man särskilt kontrollera. Många frågor blev det. Är tacksam för alla tips och råd som ni kan ge.
Tack på förhand
Från en kommande husvagnsägare.

2009-07-14 kl 22:53

Det finns en del att tänka på , men vi börjar med de föreslagna vagnarna.Ska ni vintecampa är det enligt egen erfarenhet bättre med svenska vagnar , då de oftast är bättre isolerade. Dock ligger de lite högre i pris , även på äldre vagnar. Är det bara sommarcampande , är det viktigare att ni lägger krutet på att kontrollera att vagnen är fuktfri. Det räcker inte med att bara lukta , utan det ska provas fram med fuktinstrument. Dock har jag ingen vetskap om ifall de föreslagna vagnarna är sämre än de svenska i det avseendet.Gasol: Provtryck gasolledningarna eller be att få se dokument som visar att detta gjorts nyligen. Billig livförsäkring.. Kontrollera även att din bil får dra den tänkta vagnen. Tänk då på att det är vagnens totalvikt som räknas. Kontrollera även registrerad lastvikt!Boggie eller enkelaxel : smaksak. Boggie går oftast lite stabilare , men är desto svårare att backa manuellt med.Det var vad jag kom på just nu iallafall. Lycka till!

2009-07-15 kl 21:48

se till att du får ett fukt intyg jag har själv missat detta pga förälskese i min husbil som sedan visade sig ha en fuktskada kolla husvagnen andvänd din näsa luktar det unket sp ge f.. i den jag själv har fått fukt noja luktar överallt kollar om listerna har fått rostskador

• 3 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01

• Husvagn & Camping 2012-12