Nyköp husvagn, tex. KABE, Polar: Vilka"rabatter" får man mot riktprislista? / av LJN

• 5 svar
Nyköp husvagn, tex. KABE, Polar: Vilka"rabatter" får man mot riktprislista?
2021-01-22 kl 12:22

Har köpt många nya Volvobilar både privat och som företagsbil och det finns alltid en rabattsats att få. Privatperson = runt 8% och företag med ramavatal drygt 10%

Hur är det med nya husvagnar från tex. Kabe och Polar? Vad kan man förvänta sig för rabatt mot prislista vid rent köp?

/Lennart

Är nybliven campare på äldre dar. Har en Solifer Finlandia 560 LB 2007 som har moderniserats med ny teknikutrustning.
2021-01-22 kl 18:11

Jättesvårt att säga. Ibland så får man lite avdrag på priset och ibland så ger dom tex förställt, tv eller annan utrustning gratis på specen. Om du ska byta in vagnen du har så kanske dom ger bra i inbyte och så är det ju en äldre vagn så. Däremot så kommer inte värdet gå upp så mycket fast du har ny teknikutrustning.

Kolla med minst 2 återförsäljare och se vad dom har att erbjuda och förhandla till ett pris som känns bra.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en LMC Vivo 522 K -2021

Resan är målet!
2021-01-22 kl 20:05

Tack för inlägg Perra79: Min tanke var om någon eller några har erfarenheter av nyinköp på senare år och eventuella rabattsatser som förekommer. Och som sagt det är köp utan inbyte som jag skrev i första inlägget. Sist jag köpte en fabriksny husvagn var 1982 (28 år gammal) och då köpte jag en Solifer Finlandia 542 som vi tyckte var riktigt lyxig och elegant "boggie" vagn då. Vagnen vi hade innan var en Solifer Artic 550 årsmodell 1979. Frugan var i campingbranschen då och vi behövde ett hyggligt "sommarboende" på campingen.

/Lennart

Är nybliven campare på äldre dar. Har en Solifer Finlandia 560 LB 2007 som har moderniserats med ny teknikutrustning.
2021-01-22 kl 22:01

Vi har köpt ny vagn nu inför detta år och fick leverans i mitten av november. Vi köpte en LMC och fick tex lite utrustning som batteri, tv med fäste, tv-antenn och en hel del jobb gratis. Sen när vi beställde tidigare så fick vi även pris på en 2020 fast vi beställde en årsmodell 2021 som är dyrare. Fick också ganska så bra i inbyte på våran Hobby från 2018. Vi blev nöjd med mellanskillnaden. Du ska ju alltid förhandla och se var ni landar. Dock så är det aldrig samma typ av rabatt som man tex får när man köper ny bil.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en LMC Vivo 522 K -2021

Resan är målet!
2021-01-23 kl 10:25

Bäst rabatt har jag fått på Kabe, men då på lagervagnar. När jag har beställt nytt så har det inte gått att göra så mycket på vagnens pris, då har det varit utrustning eller bra betalt för gamla vagnen.

• 5 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1627 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 698 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

• Husvagn & Camping 2020-89

• Husvagn & Camping 2020 -10

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206