Problem med tändning kylskåp / av meshuggah

• 7 svar
Problem med tändning kylskåp
2017-07-18 kl 19:32

Hej jag har en Polar 560 bk -05 och när jag tänder kylskåpet med gas,så känner inte automattändningen av att det är en låga, utan fortsätter att ticka på!!
Någon som vet vad det är för fel?

2017-07-19 kl 00:09

Tickar det bara men tänder ändå så är det troligen tändmodulen som e kass. Har själv bytt min två ggr. Kan också vara kabeln från brännaren till tändmodulen dvs den som känner av att lågan brinner. Men jag skulle börja med den förra.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2017-07-19 kl 00:24

Kan det vara tändmodulen även fast man ser tändgnistan, d.v.s det blir gnista vid varje tickande.

2017-07-19 kl 07:56

Tändmodulen ser ut så här, men kan ha annan färg. https://www.timrafritid.se/sv/elektroluxdometic/reservdelar/tandelektronik-kylskap-12v.html

Å andra sidan är det billigare att byta tändkabeln först, eller rucka lite på den vid brännaren

2017-07-19 kl 08:02

meshuggah skrev:
Kan det vara tändmodulen även fast man ser tändgnistan, d.v.s det blir gnista vid varje tickande.

Kommer uppriktigt sagt inte ihåg eftersom jag bytt så mycket så många ggr på kylen. Men har för mig det var det som hjälpte vid det felet. Det sitter ju en tändsäkring som skall tala om för tändmodulen att det brinner så den kan släcka tändningen. Har aldrig behövt byta den, men som sagt modulen två ggr ( för det felet)
Rättar mig själv här också. Tändkabeln är nog inte inblandad här.

2017-07-19 kl 08:59

Tack så mycket för hjälpen, ska prova och byta ut tändmodulen å se om det funkar!!

2017-07-19 kl 21:20

Hoppas det hjälper. Posta gärna resultatet. Du kan ju också prova först att dra ut och återmontera sladdarna till modulen om det bara är kontaktproblem.

• 7 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017