Du vill inte att en Formel 1-förare ska köra din husvagn

Publicerad: 2018-03-29   Uppdaterad: 2023-04-18

Två av världens snabbaste förare fick var sin husvagn bakom bilen. Du vill inte att de ska köra din husvagn...

Du vill inte att en Formel 1-förare ska köra din husvagn
Max Verstappen må vara en av världens snabbaste och bästa bilförare, men han ska nog inte åka på husvagnssemester…

Formel 1-förarna Max Verstappen och Daniel Ricciardo är teamkompisar i Red Bull Racing. Trots konkurrensen emellan dem, vi hittar dem på sjätte respektive femte plats i mästerskapet, verkar de ha rätt kul tillsammans. I alla fall när sponsorn säger att de ska ha kul…

”Jag visste inte om vi skulle köra kontrollerat för att det skulle se snyggt ut på bilderna, eller om vi verkligen skulle köra. Som tur var fick vi verkligen köra”, säger Daniel Ricciardo.

Och den här ser onekligen kul ut. Dels köra att racing med Aston Martin. Dels att göra det med en husvagn på släp.

Alla kan säkert räkna ut hur det går, bortsett från att både Max och Daniel skrattar så mycket att de knappt kan koncentrera sig på att köra.

”Det var som att ge en godisbit till ett barn. Man vill ha mer, så vi fortsatte gasa till husvagnarna var bort all räddning. Max grät av skratt, och det gjorde jag med”, säger Daniel .

”Det var inte meningen att jag skulle krascha [med husvagnen], men så började jag drifta med bilen och då kunde jag kunde se i backspegeln att husvagnen började rulla på ett hjul”, säger Max Verstappen.
Rulla till toppen