så då var fuktig vagn såld / av Familjenpalm

• 12 svar
så då var fuktig vagn såld
2014-01-27 kl 21:13

Så då såldes den fuktiga Lmc vi haft som första vagn och inte märkt av fukten i. torr vi testa den nu i år.

så nu söks en ny beg vagn.
Har hittat några cabby vagnar som verkar bra.
men vet ni någon bra vagn till hyffsat lågt pris hojta gärna till.

2014-01-28 kl 19:57

Undvik äldre Cabby,dom kallas för tvättsvampar av en anledning. Likaså Solifer....undermålig tätmassa!

Skall ni ha vagn till rätt pris,då skall ni handla i Danmark!! Gå in på dba.dk. Man blir förbluffad över priserna. Jag hämtade en 2010 adria Adiva 553 lyxutrustad med golv&vattenburen aldevärme i somras. Vagnen i nyskick,fukttestad samt med ett års garanti kvar. Jag gav 120 tusen danska. Dvs med dåvarande kurs 140 tusen svenska,motsvarande vagn här kostar 250 tusen kronor!!! Alla vagnar är nära nog halva priset i Danmark . Finns ingen anledning att handla här hemma,och definitivt inte hos handlare. Dom har ju rena rama fantasipriser!!!

2014-01-29 kl 08:08

jo jag har märkt det. Dom ta riktiga överpriser för beg. vagnar som e fuktskadade m.m. förstår inte det.

2014-01-29 kl 17:29

Säger de samma
Ska jag köpa vagn nästa gång så blir danmark helt klart utan minsta tvekan.:)

2014-01-29 kl 18:39

ja de lutar åt PJ caravan

2014-01-29 kl 19:59

Och så enkelt!! Bara att hämta! Jag köpte privat, doch så är det ju lite papper och lite pengar. Men herregud, dom kronorna har man igen!
Ursprungskontroll 700kr. Regbesiktning 1800kr samt i vissa fall ett bromsanpassningsintyg för ca 1000kr. Sedan är det klart. Förstår inte hur folk här hemma kastar pengarna bokstavligen i handlarens käft! Tar man en titt på blocket tex. En 89 adria forma 520. 69 tusen kr!!! Vilka idioter!! För dom summorna får man en 01 adria i Danmark.

2014-02-15 kl 15:15

Håller med ang. köp i Danmark.
Köpte i fjol av PJ-Caravan. Inga som helst problem och 75-90´billigre för vagnen och fick väldigt bra rabatt på det som jag ville köpa till.

2014-02-15 kl 16:40

Hur blir det med andrahandvärdet tänkte då på garantier mot fukt mm?

2014-02-15 kl 18:54

Jag ser också den frågan som ett problem, vad gör man om det uppstår problem.... Likaså en fråga som jag ställde om hur handlare ställer sig till att det är en importerad vagn... Jag blev då nedskriven, men tror ändå på att svenska handlare vill hålla svensksålt först, klart dom byter in den, men tror att man inte får lika "bra" betalt för en import som för en svensksåld vagn... Det kanske vore något för H&C,s Torbjörn och Anders att kolla upp den saken....

2014-07-29 kl 22:14

Vill varna för PJ Caravan i Malmö. Vi hade hittat en Wilk 560 i Danmark och vi skrev köpeavtal med Jens och Jesper på PJ i Malmö. Vi hade ett krav att den skulle levereras inom 4veckor. Betalde handpenningen och hade ett flertal mailkontakt med de under perioden så allt verka lugnt. Tyckte att det var konstigt att den låg fortfarande till salu i Danmark med de svarade bara att de bara glömt att ta bort den. Fredagen efter 4veckor och vi skulle hämta husvagnen på måndagen för sedan köra på semester så fick vi ett mail att de inte kunde leverera den. Skyllde på några missförstånd och skicket inte var bra husvagnen...
De ville inte byta in vår gamla husvagn så vi sålde den på blocket under denna period och nu stod vi utan husvagn. Fick köpa en motsvarande vagn i Sverige till högre pris.
Ni tar stora risker med att köpa en vagn hos PJ.
Fick kämpa i 10dagar under min semester och ett antal mail innan de ville betala tillbaka handpenningen.

2014-09-02 kl 20:42

Jag kikade på en Dansk Adria 552 UK men det var inte samma vagn som i Sverige, visst var den en 10ksek billigare än den jag köpte men den Danska vagnen var med Truma luftvärme och den jag köpte hade riktig värme.

2014-09-05 kl 09:29

När det gäller import vagnar så får man väl ta den smällen OM någon handlare sätter sig på tvären och inte har tid att fixxa den. Finns många trådar på ett annat Husvagnsforum av handlat om detta förresten danska vagnar blir åxå fuktskadade

• 12 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1243 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 515 fristående campingplatser och 282 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 446 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen 2014!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2014-11

• Husvagn & Camping 2014-10

• Husvagn & Camping 2014-09

• Husvagn & Camping 2014-08

• Husvagn & Camping 2014-07

• Husvagn & Camping 2014-06

• Husvagn & Camping 2014-05