Sidor och front till påsmarkis / av Jenny

• 9 svar
Sidor och front till påsmarkis
2016-07-26 kl 12:56

Är det någon som har testat Svenska Tälts eller Isabellas varianter på sidor och front till en Fiamma/Ominstore markis? Tycker uppriktigt sagt att Fiammas grejor är så himla fula... ;-)

2016-07-26 kl 19:11

Hej, Reimo heter de sidorna samt front jag har till min Fiamma markis.
Fördelen är att det är till största delen fönster på dem så de ger en väldigt luftig känsla. Nackdelen är att de inte finns dragkedjor för att öppna fönstren varma sommardagar.
Såg Svenska tält sidor häromdagen och de såg fina ut på håll.

Hälsningar
Mathias

2016-07-29 kl 06:42

Har hittat en snygg variant till Caravanstore som görs av we camp.
Tyvärr säljs den inte i Sverige, men har hittat en dansk hemsida som har den och levererar till Sverige.

2016-07-29 kl 08:24

Vi har Thule/Caravanstores Safari Rooom och kan hålla med "nybakt husvagnsägare" att öppningsbara fönster är av stort värde.
Vi har bara ventilation i fronten och det räcker inte.
Har sett vissa varianter som har myggnätsfönster i båda sidorna vilket borde ge en bra genomluftning.
Det skulle jag nog med nuvarande vetskap prioritera högre än designen.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2016-07-29 kl 15:58

Vi har Fiamma Caravanstore Zip och där är det myggnätsfönster på sidor och front.Vi har provat diverse tält och markiser under åren och detta är vi väldigt nöjda med.Vi tycker inte att det är fult.

2016-08-02 kl 14:23

Nu har jag hittat ytterligare en variant som verkar intressant - Wigo Rolli Champ. Någon som är bekant med det fabrikatet?

2016-08-09 kl 11:25

Jag har nyligen köpt Wigo Rolli Champ. Lätt att montera, men inte alls bra när det regnar. Vatten samlas i stora mängder på taket.

2016-08-11 kl 22:52

Har visserligen bara sidor till vår men köpte från Obelink med tryckstänger, stänger o allt till Fiamma. Stora fönster bra pris men inte öppningsbara. Kvaliten är helt ok. Tänkte fixa till myggnät över hela fronten.
Pris för två sidor m fönster o front 380cm alla stänger clips etc. 255€ plus frakt. öppningsbara fönster i fronten m myggnät (halva fönstret)
Inte det vackraste men priset bra. gardinset tillkommer.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2016-08-12 kl 07:46

Vi har en Thule Omnistor markis och till den ett "Isabella room", 2 sidor och en front. Funkar kanon, och rätt snyggt! Betala ca 5500 kr för det.

Susanne
  • 9 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1423 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 543 fristående campingplatser och 460 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 420 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07