Ska vi köpa en Cabby 620 FT -06? / av Trasker

• 8 svar
Ska vi köpa en Cabby 620 FT -06?
2016-10-09 kl 20:27

Hej,

Jag har hittat en vagn som uppfyller en del av våra önskemål.

Det är en Cabby 620 FT -06.

https://www.blocket.se/vasterbotten/Cabby_620_FT__06_60863011.htm?ca=2&w=1

Den har en riktig duschkabin och WC längst bak i vagnen, dubbelsäng och dessutom får vi dra den på utökat B med vår XC60.

Köket ser i alla fall på bild lite roligare ut då det inte bara är arbetsbänkar mot sidan av vagnen utan det svänger ut mot mitten.

Dessutom är vagnen efter vad jag kan förstå vinterbonad? Det skulle ju vara perfekt för då blir ett ett par turer till fjällen i vinter.

Dessutom verkar prisläget ligga i de nedre delarna av det vi budgeterat.

Hur är dessa vagnar? Kvalitet, värme, fukt, att leva med?

Jag har ingen koll alls på Cabby då jag trodde det var en Kabe jag ville ha.

Kom gärna både med ris och ros!

Tack för input.

2016-10-10 kl 07:50

Har inte någon egen erfarenhet av Cabby men har vänner som haft Cabby och dom är väldigt nöjda. Svensk bra kvalitet.
Däremot har jag erfarenhet av Caravan Center AB i Umeå och har bara gott att säga om dem som återförsäljare. Köpte vår förra vagn där och helnöjd.
Lycka till!

Susanne
2016-10-10 kl 15:51

Har haft tre nya Cabby och inte haft några direkta problem. Så kvaliteten är bra.
Riktigt bra vintervagn.
Det du ska kolla med en 06:a är om den är omtätad i listerna. Är ganska säker på att det är gjort då Cabby kallade tillbaka alla vagnar. Men kan vara värt att kolla.
Cabby hade samma problem som Polar när man bytte till den nya stora listerna då det hette att man inte skulle behöva täta listerna mot karossen.
Resultatet blev vattenläck i skarven.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2016-10-10 kl 19:36

Var väldigt lite lastvikt på vagnen, gäller att tänka mer än en gång vad du lastar i vagnen.

Kör en Skoda Octavia TDI 150hk HB -14
Bor i en Hobby 470 KMF OnTour - 17

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-10-10 kl 20:26

Kvalitetsmässigt tycker jag inte det är någon skillnad på Cabby o Kabe å du har ju fått lite tips ovan. Håller med om lastvikten, den var dålig. Tänk på att OM den skulle gå att väga upp så går det inte att få någon dokumentation från Cabby längre.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2016-10-11 kl 20:17

Susanne_L skrev:
Har inte någon egen erfarenhet av Cabby men har vänner som haft Cabby och dom är väldigt nöjda. Svensk bra kvalitet.
Däremot har jag erfarenhet av Caravan Center AB i Umeå och har bara gott att säga om dem som återförsäljare. Köpte vår förra vagn där och helnöjd.
Lycka till!

Ska åka och titta på vagnen i veckan. Vet du något om deras fukttester? Är de seriöst genomförda?

Funderar på att åka till bilprovningen och låta dem genomföra fukttest. Kostar 700 kr verkar det som men det är ju en billig försäkring.

2016-10-11 kl 20:20

chriper skrev:
Har haft tre nya Cabby och inte haft några direkta problem. Så kvaliteten är bra.
Riktigt bra vintervagn.
Det du ska kolla med en 06:a är om den är omtätad i listerna. Är ganska säker på att det är gjort då Cabby kallade tillbaka alla vagnar. Men kan vara värt att kolla.
Cabby hade samma problem som Polar när man bytte till den nya stora listerna då det hette att man inte skulle behöva täta listerna mot karossen.

Resultatet blev vattenläck i skarven.

Tack för värdefull info.

Antar att det finns en servicebok där detta då ska finnas noterat?

2016-10-12 kl 08:01

Har ingen anledning att tro dom skulle fuska på nå vis gällande fukttestet, de är seriösa. När vi köpte våran förra vagn där var den bara 3 år gammal och fukttestad innan leverans u.a. När vi sedan fukttestade året efter så var det inga anmärkningar då heller (och aldrig under efterkommande år heller för den delen). Men visst kan det vara värt att göra en egen fukttest hos en oberoende part, rätt billig försäkring i förhållande till vilka kostnader som kan uppstå vid fuktskador.

Susanne
  • 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03