Skrota husvagnar / av MartinP

• 6 svar
Skrota husvagnar
2015-12-24 kl 21:04

Hej
Tänkte på att många lämnar in sina gamla husvagnar för fuktrenoveringar även att de inte är värda mycket pengar? Har det någon anledning att man gör det? Om min vagn är värd ca 40 000 och det ska kosta bortåt 25000 för att renovera upp den känns det lite i överkant. Bilar räknar man ju med att bara ha ca 10 år och kan kosta rätt mycket så varför skrotas inte fler husvagnar?

2015-12-25 kl 17:04

En bil slits på ett helt annat sätt än en husvagn. En husvagn som är välskött fungerar lika bra när den är 30 år gammal. Det gör sällan en bil.

2016-08-30 kl 09:05

Hej!

Jag behöver bli av med två gamla husvagnar, en De Rue Grand Turismo Bungalow från 1966 och en SMV 460 från 1984, men fick veta av skroten att de vill ha 1500:-/vagn för att ta emot dem!

Någon som vet någon husvagnsskrot som tar emot gratis eller t.o.m. betalar för vagnar? Med 1500:- i budget kan man ju åka rätt långt för att skrota men intressantast är ju förstås skrot i Sydsverige då vi utgår från södra Småland.

Tack på förhand för era tips!
/G.

2016-08-30 kl 16:43

Pratade med en bilskrotare här nere i Blekinge förra veckan om det efter att jag av en slump sett att en skrot i STHLMs området tog minst 5000 kr för att skrota en vagn.
Han som jag känner tog 1500-2000 men ville helst slippa att ta emot husvagnar överhuvudtaget. P.g.a att det var väldigt svårt att bli av med det mesta av materialet från dem sedan.
Det enda som har något som helst skrotvärde är ju alu plåten runt om och chassit resten får de ju betala för att bli av med plus allt jobb med att rensa ut dem.

2016-08-30 kl 17:58

Varför inte en annons om skänkes. Någon kanske behöver ett chassi till släp eller en båt trailer. Så slipper du jobb och utgifter.

2016-08-30 kl 18:27

Kolla den här länken
http://www.skrotahusvagn.com

Eller sök kontakt med campingveteranerna. Det finns många som vill ha äldre husvagnar.
http://www.campingveteranerna.se

LAEN
  • 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03