total nybörjare letar vagn / av rookie2020

• 6 svar
total nybörjare letar vagn
2020-10-31 kl 00:00

Vad ska man tänka på? Vi håller på att bygga en stuga och tänker köpa en husvagn att ha ståendes under byggtiden. Eventuellt så åker vi på någon kortare tripp också. Vi behöver ingen stor vagn då vi bara är två vuxna.

2020-10-31 kl 07:51

Jag hade tänkt mig lägga kanske upp till 100000:- men är lite öppen där om jag får uppgifter som talar för att det är smartare att lägga mer eller mindre.

2020-10-31 kl 08:42

Skulle börja med fråga: Hur lång byggtid? Sommar/vinter En säsong eller över flera år. Skall ni åka runt med vagnen är möjlig totalvikt av stor betydelse o likaså ev lastvikt. Finns förvaringsmöjligheter på byggplatsen eller är vagnen det enda. tillgång till vatten, el?

Har snart en LMC 520 hte som då dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI -14 optimerad till 200hkr/420nm
2020-10-31 kl 11:14

Vi räknar med att nyttja vagnen under våren -21 till hösten, ev vintern -21. Så typ ett år. Vatten, dass och bastu finns på platsen. Vi behöver inte kunna förvara något speciellt utan i princip bara sova och laga mat i vagnen.

2020-11-01 kl 09:28

Jag skulle leta efter en vagn med en planlösning ni gillar, så stor som möjligt. Det blir jobbigt i längden annars även om man bara är två.
Vattenburen värme är ett måste om ni skall bo längre tider i vagnen. Köper ni en europeisk vagn så kolla om avloppsrären är på undersidan vagen, kan krävas att man isolerar dem isåfall.
Eller kopplar isär dem och bara använder köksvasken så att vattnet åker rakt ut.

2020-11-01 kl 11:32

Min vagn har utanpåliggande avlopp på tvären under vagnen. Givetvis omöjligt i minusgrader. Men kopplar jag isär dem kan jag använda både köket och toaletten. Det blir fall rakt ner på båda ställena i så fall.

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1618 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 592 fristående campingplatser och 686 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 340 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

• Husvagn & Camping 2020-89

• Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020 Special

• Husvagn & Camping 2020-09

• Husvagn & Camping 2020-08

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842