Vad behövs i husvagnen? / av Anonym 1728326138

• 17 svar
Vad behövs i husvagnen?
2005-08-23 kl 16:25

Nu när vi äntligen blivit med husvagn igen så är det mycket man ska tänka på att ha med sig i den. Vad är det viktigaste som ni inte kan vara utan?

2005-09-05 kl 12:37

Öl.

2005-09-05 kl 14:58

Det är mycket..
Engångsgrillar
Fläskarré
Pilsner är nämt
Ägglikör

Skämt åsido
Extra gas, mobilladdare, bäddmadrass om du bäddar ner sittgruppen, kilar till hjulen och en ficklampa. Provåk en helg så ser du fort vad du glömt..

Lycka till med vagnen

2005-09-06 kl 00:20

Jag brukar ha med en extra gasolflaska
6 kg. Reservdäck kan ju vara bra.Vattenkanna mm. Som ngn tidigare
nämnt - det visar sig efter några resor
vad man bäst behöver. Lycka till med
husvagnslivet

2005-09-06 kl 07:07

Tack för lite svar.
Då vi hade båt förut och ofta reste till danmark var det nästan ett måste att ha extra gasol med sig eftersom dom inte har samma system som vi. När vi pratade om det nu inför kommande campande så sa vi att man behöver ju inte ha mer än en flaska här hemma för man kan ju byta nästa överallt. Vad är det ni tänker på eller har råkat ut för ni som har extra gasol med er??

2005-09-06 kl 12:15

Ett glatt humör och ingen planering brukar vara det viktigaste.
Då blir man aldrig besviken.

2005-09-06 kl 17:29

Extra gasol för att det är lag att det är alltid när man kör gasolvärme som gasen tar slut mitt i natten. Men som nämt ovan, man klarar sig långt med en 6:a

2005-09-07 kl 17:21

Aproipå exta gasol tänker jag särskilt
på vintern - då är det inte särskilt roligt att vakna frysande coh sakna
extra gasol.Sommrtid går väl an!

2005-09-08 kl 16:04

Korkskruv och kapsylöppnare är bra att ha :o)

Kilar och kanske några brädbitar om husvagnen lutar eller underlaget är mjukt.

Annars är det väl i stort sett som hemma, det gäller att försöka få det lika praktiskt som hemma men i mindre skala.

2005-09-08 kl 18:25

Diskbalja glömde vi första gången - eller rättare sagt - jag hade aldrig satt min fot i en husvagn eller på en camping och trodde i min enfald att man så klart diskade i vagnen...

Kryddor och salt!
Jag har även slängt i en "gammal" kokbok i vagnen, nån Bonniers bästa som man kan avvara hemma. Bra att ha när fantasin tryter!

Värmefläkt till förtältet, vi har en på 2000W från Biltema som även blåser kalluft när det behövs. Jättemysigt med värme när det börjar bli ruggigt i tältet.
Har ni barn? Kolla om det finns någon stans att montera en Torkyhållare lite snyggt - helt oumbärligt!

Bäddmadrass och öl har nämnts..:-)

Som sagt, ni kommer säkert att upptäcka vad just ni saknar efter första turen!
Lycka till!

2005-09-08 kl 21:38

Har köpt kokboken Husvagnsmat, dock är det mycket som kräver mer än vad de flesta har, många av recepten skall färdigställas i ugnen..

Inför vår första långtur lastade vi mycket kläder men få bra prylar som nämt, kilar, plankbitar och sånt som vi fick skaffa på vägen.

Nu kom jag på en annan sak, verktygslådan, några nycklar och mejslar är värt besväret att ta med.

2005-09-08 kl 21:54

kundkorg, en sån som finns på alla affärer. kanon att bära disk & tvätt i.
hammare eller en yxhammare.
lim & nån bra tejp tex eltejp.
kylklampar i frysfacket, lägg ner dom i kylen vid färd så behöver inte skåpet vara på. håller kallt hela dagen.

2006-03-03 kl 22:04

Vattenpass,kortlek,yatzy,pennor,ägg-klocka,liten torkvinda,cyklar,och ett gott humör+hjälpsamhet.

2006-03-03 kl 22:18

Det är många grejor man behöver
i husvagnen.
Vi använder mycket engångs bestik och talrikar och muggar. Extra gasoltub.
Grill och mycket mera.

2006-03-04 kl 16:47

Säkringar, reservlampor och en bra ficklampa. Svårt att hitta sådant just till det egna märket. Efter en vandring runt på en mörk camping en kväll, letandes efter husvagnar av samma märke som vår, där vi kunde knacka på och be att få låna detta, ligger det alltid med.
Gummihandskar att ha när man tömmer toan känns bra.
När vi är ute de första helgerna på säsongen, noterar vi allt vi glömt packa, så när det blir dags för långturen, är allt förhoppningsvis med.

2006-03-04 kl 18:29

Lugn och ro...

Då det var en tid sedan ni ställde frågan så hoppas jag att ni fick uppleva detta.
Det tror jag är det viktigaste.
Då man lugnt och stilla kan fundera på vad man behöver och vad man har glömt...

2006-03-06 kl 20:28

Vi har gört en lista som vi har skrivit upp allt som vi har med oss i husvagnen. Vissa grejor som kamra m.m. plockar man ur husvagnen efter varje tur man gjort.

• 17 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1546 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 577 fristående campingplatser och 615 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 354 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020-03

• Husvagn & Camping 2020-02

• Husvagn & Camping 2020-01

• Husvagn & Camping 2019-12

• Husvagn & Camping 2019-11

• Husvagn & Camping 2019-10

• Husvagn & Camping 2019-09

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842