Val av vagn i 30-40.000kr klassen? / av PetEri

• 4 svar
Val av vagn i 30-40.000kr klassen?
2016-06-17 kl 12:02

Vi håller på och tittar efter en husvagn i 30-40.000kr klassen. Vagnen ska fungera väl även i vinterförhållanden, så då ska det väl vara en svensk tillverkad vagn efter vad jag förstår.
Vagnen ska i nuläget ha plats för 2 vuxna och 2 småbarn, det ska alltså inte vara någon mini vagn utan en normal stor.
Jag hoppas på att få tips här på bra husvagnsmodeller som kan vara värda att titta på, är även intresserad av tips på vagnar som bör undvikas? Och vill gärna se en redogörelse för vad som är bra/dåligt med respektive vagn..

Undrar även över fuktmätning, finns det någon tillförlitlig och bra mätare som kan köpas för rimliga pengar? Eller måste man upp i höga summor för att få tag på en bra mätare..

Ös gärna på med allmänna "råd/bra att tänka på" vid husvagnsköp för nybörjare, jag är intresserad av allt så länge det handlar om saklig fakta!

2016-06-19 kl 17:18

Finns hur mycket som helst om detta här på forumet, använd sökfunktionen.

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2016-06-19 kl 22:32

Precis som signaturen mrcool skriver, så kan du börja med att skriva dina sökord i rutan SÖK som finns till höger över den mörkgrå listen.
Eftersom det finns många liknande frågor tidigare så har många redan svarat på dina frågor. Därför kanske man inte vill skriva igen det man redan skrivit tidigare.
Lycka till
ostbergr/moderator

2016-06-20 kl 09:44

Rent allmänt är vagnar på åtminstone fem meter och pris i den efterfrågade klassen "tradiga". Jag kollade efter en sån för ca 50000 för några år sedan, men gav upp. Alla jag hittade var tråkigt risiga. Fick gå upp till 150000 för att hitta något som var tio år gammalt men såg någorlunda nytt ut.

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03