Forum » Avdelningar » Husvagnar » Välja vagn
2021-02-10 kl 21:46
|
|
Hej på er! Här kommer ett par frågor som förhoppningsvis någon/några vänliga själar kan hjälpa mig med. Har avverkat 3st äldre husvagnar och har i dagsläget husbil, men är på gång att gå tillbaka till husvagn. |
|
2021-02-10 kl 22:47
|
|
Jag tycker de är för små. |
2021-02-11 kl 12:58
|
|
Kvalitetsmässigt så skulle jag nog satsa på Knaus i första hand bland mindre vagnar. |
|
2021-02-11 kl 14:24
|
|
Tack för ett utförligt svar R-line. Har tidigare haft både Knaus och Polar vagnar, men stora saker då. Är ute efter en liten behändig vagn av precis de anledningar du skriver, och att barnen inte åker med längre. |
|
2021-02-11 kl 21:10
|
|
En liten vagn kommer inte vara några problem att vintercampa i när ytan är så pass liten. |
|
Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en LMC Vivo 522 K -2021 Resan är målet! |
2021-02-12 kl 06:18
|
|
Nackdelen med luftburen värme är väl att man inte kan köra med värmen igång på vintern. Kan man inte har värmen igång när man kör så kan man inte ha något frostkänsligt i vagnen. |
|
2021-02-12 kl 11:50
|
|
Varför skulle det inte gå att ha värmen på vid körning på vintern? |
2021-02-13 kl 09:21
|
|
R-line, precis som du påpekar måste man bygga om och trixa. När Truman monteras i husbilar där den skall fungera under färd så testas detta för att få optimal längd osv. på skorsten. |
2021-02-13 kl 12:19
|
|
Av dom 3 märken ts nämner tycker jag Weinsberg känns mest budget och Knaus mest kvalitet. Hobby har också nämnts, som jag tycker gör trevliga husvagnar. Vet inte om någon av dom går att få med Alde? En fin liten nordisk vintervagn är annars Cabby 46, men dom gjordes sista årsmodellen 2002 vad jag vet, så kanske väl gammal... Solifer 366 som nämnts fanns ju i alla fall minst 10 år senare. Såg 2013 nämnas vid snabb googling. Fritidsvagnen är annars en liten svensk husvagn som kanske kan vara nåt om man är ute efter en liten smidig husvagn. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 604 fristående campingplatser och 698 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.