Värme i vagnen. / av kecke

• 5 svar
Värme i vagnen.
2016-12-26 kl 19:52

Skulle använda vagnen nu i vinter och slog på elen till värmaren, gick bra i två dagar sedan försvann
värmen fick tända gasen istället gick bra i tre dagar sedan ingen värme där heller.Skall påpekas
att pumpen går och att det finns både gas och vatten i systemet samt att elen är påkopplad hela tiden.Har ni några tipps vad som är fel,jag blir galen på det.

2016-12-28 kl 11:00

Utgår från att du kollat att säkringen till 220V elpatronen inte löst ut. Att det finns 220 V in till vagnen. Att inte tändsäkringen till gasolen löst ut. Lite underligt om båda systemen slutar att fungera samtidigt. Prova också att köra enbart ett av systemen. Dvs bara på gas utan el anslutet och vise versa.

2016-12-30 kl 23:58

Goda råd allihop.
Vad är det för panna du har?

2017-01-14 kl 18:59

Tack för tippsen.Pannan var en alde 3000,men
den är nu utbytt till en ny samma sort.Dyr men kanske pålitlig.Vet ej vad som var fel men tröttnade på den.

2017-01-15 kl 11:54

Låter som en överloppsgärning, men nu är det ju gjort.
Min Alde Compact 3000 har också krånglat, men jag läste servicehandboken och fixade det själv. Kostnad under 2000 för reservdelar och en någon timmes jobb med felsökning och reparation.
Ny panna kostade minst det tiodubbla, vill jag minnas.

• 5 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1423 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 543 fristående campingplatser och 460 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 420 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07