Vattenläckage i Adria Unica 743 PU 2003 / av Haren

• 4 svar
Vattenläckage i Adria Unica 743 PU 2003
2016-06-21 kl 01:49

Hej! Har en Adria Unica 743 PU 2003

Vattenläckage: Då vattnet från handfat eller diskho ska tömmas ur, ser man från avloppsröret under husvagnen att endast en del rinner ut (Sakta) Upptäckte att resten rinner in på långsidan av vänster säng. Vid ett tillfälle luktade det avlopp. Kan det vara stopp någonstans, eller läckage från en slang? Elementet sitter bakom hela sängen, så det går inte att se något.

2016-06-21 kl 06:28

Hej. Det låter onekligen som ett läckage, du får helt enkelt följa alla avloppsledningar och se om du hittar det.. Men du bör ju se något vatten någonstans i vagnen..
Står vagnen i lutning? Om fel lutning kan inte alltid vattnet rinna ut.
Har du avloppstank så bör du kolla avluftningen på denne.

2016-06-21 kl 08:25

Jag vet inte riktigt hur det ser ut under den vagnen, men jag har råkat ut för att avloppsröret under vagnen kleggat igen. Då rann det ut sakta från kök och toalett. Finns det en läcka någonstans kommer det förstås där istället. Läckan försvinner inte för att röret rensas, men det hinner ju inte ut mycket ur en liten spricka om det bara rinner undan ordentligt därifrån.
I mitt fall tog jag isär avloppsröret i en skarv under vagnen och blåste rent det med vattenslangen. Sen var problemet fixat.

2016-06-21 kl 13:02

Tänk på att vattnet kan ju rinna längs kanten en bit innan det svänger ut så läckan måste ju inte vara exakt där du såg vattnet. Men det är nog inte annat att göra än att på nåt sätt få fram all avloppsslang, för läcker, det gör den ju bevisligen. Nånstans.

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03