Vattenpump orginalplacering och manual / av Kabecamper

• 8 svar
Vattenpump orginalplacering och manual
2017-06-17 kl 11:15

Hej!
Nybliven husvagnsägare här, har köpt mig en Kabe smaragd GLE -93
Kommer nog att leta en del svar här och ställa några (dumma) frågor :D ;)
Nu till frågorna:
Färskvattentanken är placerad under ena soffan och tidigare ägare har lagt pumpen i en glassbytta bredvid tanken. Hur är det monterat original? Någon som har bilder eller kan förklara. Vill försöka återställa allt till orginalutförande (eller förbättra) så gott det går.
Fråga nr två verkar vara en allmänt tjatig fråga så jag ökar på frågestatestiken och frågar jag med då jag inte lyckats att hitta nånstans på nätet: Är det någon som sitter på en manual till ovanstående husvagn eller vet var det går att få tag På?
Med vänliga hälsningar Anders

2017-06-20 kl 16:43

Ingen som vet?

2017-06-21 kl 02:18

Hej. Hade en rubin tidigare och förmodar att det är lika som din.Den sitter som du beskriver, glassbyttan är nog till för att samla upp ev läckagevatten.Sitter en sugslang från pumpen till tanken,sen en slang från pump till va-beredare och kök. Har sålt min vagn så jag är inte helt säker hur ledningarna är dragna från pump Lycka till

2017-06-22 kl 01:31

Hej!
Tack för svaret. Att glassbyttan är till för ev. läckage förstår jag. Det jag tänkte var om den ska sitta fast på nån plåt/regel etc egentligen. Tycker det ser lite "epa" ut att ha den bara liggandes. :)
För övrigt så är slangarna rätt kopplade :)

2017-06-22 kl 09:32

Finns många lösningar. I min vagn, som är en annan sort, är pumpen dränkbar och ligger inne i tanken. Läcker den hamnar det i tanken igen...

2017-07-03 kl 22:27

Jo visst finns det många lösningar. Det finns det ju med allt och för å nackdelar med allt med. Men men jag får nog snickra ihop nåt eget lite finare med nån form av skvallerrör vartefter ☺

2017-07-04 kl 09:06

På min vagn som också är från -93, dock av annat märke, sitter pumpen monterad ovanpå tanken. Kabe kanske har äldre instruktionsböcker?

2017-07-04 kl 09:38

Inget som finns på deras sida. Har mailat dem i andra frågor dör dem hänvisar till återförsäljare, antar att de får ett par mail per dag och inte hinner svara på allt utan hänvisar vidare istället.
De instruktionsböcker som finns är från 1985 och nästa 1997 och uppåt, kollar man i nån av dem så står det inget om placering.
Som sagt ska bygga nåt eget sen å dra fast pumpen så det ser schysst ut.

• 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1425 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 543 fristående campingplatser och 462 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 420 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07