• 27 svar
Elmia 2011
2011-08-24 kl 18:29

nu drar det snart iväg till elmia det blir en intresant mässai år 30 års jubileum både för mässan och mig jag åker in på området på onsdagskväll för trettionde gången, det får man fira på något vis, hur många får man träffa från forumet.

2011-08-24 kl 18:32

Jag Kommer

2011-08-24 kl 18:36

Ja det hoppas jag vi brukar ju träffas på mässan det skall bli intresant,

2011-08-24 kl 19:03

Visst skall vi ses igen.Senast var ju i Vårgårda.

2011-08-25 kl 14:34

Grattis till den långa raden av år!
jag utgår från att det är mer människorna än själva utställningshallen som lockar. Även om det alltid finns något nytt att titta på och därmed diskutera.
Trevliga dagar önskar jag er.

2011-08-25 kl 16:33

När det gäller Bero ,så visst är han nyfiken fortfarande,på utvecklingen ,samt Elmia för honom är Julafton..Han har ett harem med bekanta där.Kul att gubben hänger me...

2011-08-25 kl 20:35

Marianne 46 skrev:
Grattis till den långa raden av år!
jag utgår från att det är mer människorna än själva utställningshallen som lockar. Även om det alltid finns något nytt att titta på och därmed diskutera.
Trevliga dagar önskar jag er.

javist det är inte bara mässan även om den är mycket intresant det är även alla trevliga mäniskor man ohc kompisar man har träfat här under åren som gått,det är som en stor camping.

2011-08-29 kl 09:17

Efter några fråvarande år från mässan,kanske åker jag ner i år,inte för att titta på h-bilar(fortfarande nöjd med min)mera för att se på tillbehör..intereserad av bränslecelen..

2011-08-29 kl 13:02

För din del Zubac tror jag inte du får igen vad du lägger ut för att inhandla bränsleceller...

2011-08-29 kl 15:14

Bysse skrev:
För din del Zubac tror jag inte du får igen vad du lägger ut för att inhandla bränsleceller...

Och varför tror du det?Alltid roligt att höra synpunkter..

2011-08-29 kl 15:36

Besöker du Elmia ,får du svaret där....

2011-08-29 kl 19:24

Jag kommer, kör också in för trettionde gången...

2011-08-30 kl 08:36

det var ju trevligt att där är fler som är lika tokiga som jag.

2011-08-30 kl 08:39

Där ser du Bero, Är fler som väljer att fira julafton på Elmia..Risgrynsgröten kan du äta i H-bilen

2011-08-30 kl 08:56

Bysse skrev:
Besöker du Elmia ,får du svaret där....

Av vem?

2011-08-30 kl 09:15

DU BORDE VETA VID DIN ÅLDER ZUBAC ATT PÅ ELMIA MÄSSAN, finns ett flertal som ställer ut och förevisar demostrerar dylika tingest,,tror nog att du får ditt lystmäte tillgodosett,samt har svårt se att du skulle ha användning avbränslecell,,,skulle skrämma livet ur gamlingen FIATEN,,,he he

2011-08-30 kl 09:20

Bysse skrev:
Där ser du Bero, Är fler som väljer att fira julafton på Elmia..Risgrynsgröten kan du äta i H-bilen
ja det kann jag gott göra elmia är så bra som annat problemet är då att där inte är öppet.

2011-09-04 kl 16:53

Jag ska också dit! E på jakt efter lite saker.. Både nyttiga o mystillbehör:)
Ser ni någon(med glasögon) i en rullstol av smidig variant så kan det vara jag:)

2011-09-04 kl 17:21

ja vi åker oxå, samt att vi tar med våra tyska grannar oxå... Dom är på jakt efter en Husbil...
Vi hade ju först tänkt att campa där, men så blir inte fallet nu, utan vi åker över lördagen istället..

2011-09-11 kl 16:12

Vad besviken jag blev.. De hade ju kunnat sälja massa tillbehör på mässan! Men gick ju inte att köpa nått nästan! Hade ju haft en jätte möjlighet att sälja tillbehör på en sån här mässa.. Med ca 30.000 gästande fordon måste ju de se att det finns en marknad att sälja tillbehör direkt på mässan

2011-09-11 kl 21:32

Håller med dig om du menar att t.ex. Kama, Omnistor och några till inte hade direktförsäljning av tillbehör.
Men det fanns ju andra firmor som t.ex. Reimo i hall C. Sedan fanns ju hela det vita tältet (hall F) där bl.a. Campingshop fanns, så visst gick det att vädra plånboken:)

2011-09-12 kl 12:36

Anledningen till att inte t ex Kama säljer är att de är grossiter och endast säljer sina produkter via återförsäljare (husvagnshandlare).
Syftet för deras del är att väcka ditt intresse för att du sen ska köpa det av din handlare.
Skulle tro att handlarna skulle bli lite putta om Kama konkurerade med dem.
Med sitt sortiment skulle man också behöva ha ett lager stort som ena mässhallen för att tillgodose alla önskemål om inköp.
Det faller på sin orimlighet.
Till och med Husvagns Svensson har valt att sluta sälja på mässa av den anledningen.

Men jag kan hålla med dig. Visst vill man passa på att handla när man är där.

En annan sak som kanske förvånar mig mera är att inte fler resmål än ett par campingar från Italien finns representerade. SCR och Caravan Club marknadsför i och för sig sina campingar.
Vi är trots allt ett resande folk som besöker många platser i vårt avlånga land.
Lite förvånande att inte fler turistråd och turistchefer sett möligheten att markandsföra sitt län och sin ort under mässan.

2011-09-12 kl 17:09

Jo kan väl hända att KAMA skulle kanske konkurera med handlarna o så men Handlarna beställer ju från grossisten.. DVS KAMA tex.. Så varför kan då inte KAMA ha ett tält med typ de topp 100 mest sålda varorna tex.. Jag menar bara ha med sig det som folk köper mest.. Lås till draget, omni ugnen eller stolar eller andra saker.. Visst man kunde köpa lite varor i tältet på utsidan men, som i mitt fall var jag på jakt efter lås till draget.. KAMA hade ALKO låset med sig men inte till salu.. BILTEMA hade ljusslingor med síg till demo.. Jag menar i tältet hade dom korvar o kläder o leksaker..
Och Campingvaruhuset fanns på 2 ställen på mässan!

De hade ju kunnat sälja Presseningar (ni vet sån där man kan klä in hela vagnen/bilen) med. Nu när många ställer av sina ekipage inför vintern..

2011-09-13 kl 09:28

De hade ju kunnat sälja Presseningar (ni vet sån där man kan klä in hela vagnen/bilen) med. Nu när många ställer av sina ekipage inför vintern..[/quote]

Lite of topic men klä för sjutton inte in husvagnen i en presenning, blir ingen ventilation

2011-09-13 kl 11:08

Det har blivit sämmre med alla sådana till behör för 15 år dedan domminerade tillbehören husvags svennson hade en hall med tillbehör,Kama har alldrig sålt tillbehör det är inte däras uppgift, dom bara visar alltid i izabellas monter,
nu är det bara husbilar som dominerar och några husvagnar men dom har ändå haft den goda smaken och inte höja priserna, sänkning i vissa fall och det är ju glädjande, man får snart kalla det för husbilsmässa för om några år fins inte många husvagnar kvar på marknaden,
tyvär går det på det hållet.

2011-09-13 kl 11:39

Att det har minskat med tillbehörn på mässan ,beror på att det är väldigt dyrt att stå på mässor = kvadratmeterpris och vad som säljs i förhållande till vad man får ut av en mässa. Sedan som Bero skriver :: Nya namnet på Elmia är Husbilsmässa inget annat kommer att finnas där, krafset försvinner lika som tillbehören,och då gör namnet Husbilsmässa rätt för sig..

2011-09-13 kl 15:44

Bysse skrev:
Att det har minskat med tillbehörn på mässan ,beror på att det är väldigt dyrt att stå på mässor = kvadratmeterpris och vad som säljs i förhållande till vad man får ut av en mässa. Sedan som Bero skriver :: Nya namnet på Elmia är Husbilsmässa inget annat kommer att finnas där, krafset försvinner lika som tillbehören,och då gör namnet Husbilsmässa rätt för sig..

Riktigt så enkelt är det nog inte att det har med priset att göra. Hur har man då råd att stå där och sälja klockor, tvättsvamp, korv och allt annat skräp som inte har särskilt mycket med fritidslivet att göra? Har de råd att betala montern torde flera med mera branschanknytning ha också ha råd.
Att det sen skulle bli en ren husbilsmässa ligger nog ganska långt fram i tiden. För fortfarande säljs det mera husvagnar än husbilar totalt sett.
Sen kan jag hålla med om att antalet husbilar ökat på mässan men det är ganska naturligt eftersom försäljningen ökat och fler märken importeras.

• 27 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1665 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 626 fristående campingplatser och 729 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 310 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206