Elmia Husvagn Husbil 2012 / av Jenny Floden

Elmia Husvagn Husbil 2012
2012-01-27 kl 11:29

Det är fortfarande långt till september, men om bara ett par veckor släpps biljetterna till mässcampingen.

Den 16 februari öppnar biljettluckan i år!

För mer information om mässan och mässcampingen se länk nedan:
http://www.elmia.se/sv/husvagn/

Elmia Husvagn Husbil 2012 pågår mellan den 6 och 9 september.

2012-01-27 kl 13:30

Ja det är bra jenny att du påminner om mässan jag var på väg att göra det men du förekomm mig nu vi får se om jag kann orddna biljett till min trettioförsta mässa.

2012-01-27 kl 14:27

Har inga planer till det:-)

2012-01-27 kl 20:23

Jenny Floden skrev:

Elmia Husvagn Husbil 2012 pågår mellan den 6 och 9 september.

Nog blir det Düsseldorf Aug/Sept

2012-01-28 kl 07:32

Jag är inte så säker att det blir Düsseldorf för min del..men visst drar det allt,speciellt om man tänker på allt runtom som händer..go matt och öl..

2012-01-28 kl 17:08

Zubac skrev:
Men visst drar det allt,speciellt om man tänker på allt runtom som händer..go matt och öl..

Ja det du,Zubac.....visst drar det.Det âr på et vis
"hela paketet" som drar.

2012-02-14 kl 08:26

På torsdag kl 9 släpps biljetterna till elmia mässcamping till den trettiförsta mässan då gäler det att hänga på låset för att få en bra plats på område ett, på tio minuter är dom slut.

2012-02-16 kl 12:37

Då var biljetten klar till Elmia Husvagn Husbil 2012 område 1

2012-02-16 kl 12:50

Hej Teddybjörn även jag har fått fram bilett till elmia dåsyns vi dä som vi brukar,

2012-02-18 kl 07:06

Det Hoppas Jag bero

2012-02-18 kl 19:53

Har inte varit på Elmia på 2 år, inte behöver man två dar för att gå och trängas Det gås över på tre timmar, sen är man nöjd.

2012-02-19 kl 07:56

Vad skall man göra där i tre timmar??

2012-02-25 kl 13:20

Nån som har en extra biljett över som är till salu? Maila i så fall gärna till mig med pris till: fam.sellin@gmail.com Hälsningar Jessica

2012-02-25 kl 20:47

Man kan ju undra hus många biljetter som är ute till försäljning, och som inte är reserverade till klubbar, föreningar m.m.
De flesta verkar köpa genom dessa.
Klart det är ju väldigt smidigt för Elmia att bli av med biljetterna.

2012-02-26 kl 07:35

Jovist är det så att bdet är många klubbar som har biljetter, men Elmia styr inte över det det är caravan clubb som helt bestämmer, ochtur är väl dett för annars hade hela området varit fullt av klubbar, där är många som stått i kö i många år.

2012-02-26 kl 18:11

Hej!jag skulle gärna gå på den mässam med,har aldrig varit där,men är väldit nyfiken. Jag var inne på ticnet,men förstod inte mycket av det biljettsystemet. Vad är det för skillnad på omr 1 och 2? är det husbilar på ena och vagnar på andra,kanske?? Har jag otur,är biljetterna redan slut,om jag förstår Bero rätt,eller?? MVH Astrid

2012-02-26 kl 22:03

Hej Astrid skillnaden är den att område 1 är störst och plant och ligger närmast alla toaletter och tvättrum område 2 ligger längre längre ifrån och är mer sluttande men i gengäld är det billigare det beror mycket på vilken bekvämlighet man vill ha, biljretterna till område 1 tog slut på några minuter men på område 2 fins fortfarande dom tar sällan slut,så vill du stå på område 2 så gårdet att få biljetter fotfarande,lyckas du inte få loss några där heller så hör av dig så kanske vi kann orda det till belåtenhet, ha det så bra hoppas vi syns på mässan.

2012-02-27 kl 08:51

Hur gör man om man ska på mässan första dagen,Torsdag,men vil sova över i husbilen från Onsdag till Torsdag,ock sen stå parkerad med husbilen tils vi åker på eftermiddagen Torsdag?
Kann man stå på parkeringen,eller måste man på campingen?

2012-02-27 kl 09:55

Du kann stå på parkeringen, kommer du på onsdagen så är där fullt på parkeringen för dom släpper inn på onsdagen kl 18 sen kann du nog få stå på parkeringen om kommer överens med c-c men det är inte gratis.

2012-02-27 kl 13:41

Och vad är gratis på Elmia:-),sist jag var på Elmia..så kostade den Parkeringen 70:-

2012-02-27 kl 18:15

Baggen: Ett snåltips.... Du har området Österängen på andra sidan E4,an... Åk bort till Willys typ 250 meter ner mot Husqvarna-hållet till där på baksidan finns en skaplig parkering... Sen går du bara upp mot bron över E4,an över den, så kommer du mot Elmiaområdet och Kinnarps Arena... Annars brukar många knoppa över borta vid baksidan av A6, dvs den delen av parkeringar som ligger mot Ryhovs lasarett... Även på Coop Forums övre parkering brukar det vara populärt... Du tar då bara en lämplig buss eller går bort mot Elmia... ca 3 km...

2012-02-27 kl 18:38

Hej och tack Bero,nu förstår jag,det är campingomr 1 och 2,jag trodde nog att det var mässhallar som var numrerade. Ska kolla en gång på ticnet,om jag kan luska ut hur jag ska best biljetter. Ja,och kanske vi ses i vimlet, MVH Astrid

2012-09-12 kl 19:31

Ja nu har då mässan varit och man kan undra om ni som var där har några intryck?

Själva tycker hustrun och jag att det mesta var sig likt. Frånsett en sak.

Tidigare har man kunnat drömma om ett fordon i den högre prisklassen om trisslotten man har i fickan ger full utdelning.
Nu känns det som att det inte räcker med EN trissvinst. Det måste i så fall vara en dubbelvinst!

Tidigare toppade Concorden och några andra märken med en andrabil i bagaget och priser på ca. 3,5 milj. Den som har spargrisen välfyllt kan nu välja och vraka:
Två Concorder eller en Ketterer Continental.
7 miljoner med andra ord för ett fordon! Men då ingår en projektor och en filmduk för TV-tittandet i priset:)

Vår spargris begränsade oss i utsvävningarna, och efter några timmar vandrade vi hem med en plastkasse innehållande tre rökta korvar samt en rökt skinka. Vi kostade också på oss en sån där gosig kudde med små syntetiska kulor innanför tyget.
Med andra ord var det kringutrustningen ute i det stora vita tältet och matbilarna vid entre´n som slukade dagskassan.

PS Jag kan också meddela att det två trisslotterna vi köpte på hemvägen utföll så att spargrisen fortsatt får mat lite då och då för att i alla fall hålla drömmarna vid liv DS :)

2012-09-12 kl 19:34

Ni verkar ha samma mässbeteende som jag. Blir mest något ätbart i kassarna.

2012-09-12 kl 19:39

Det är svårt att inte lätta på kosingen då man provsmakat både rökt renkorv, vildsvinskorv vitlökskorv (som är så bra om man är lite snuvig), samt en riktigt saftig rökt skinka.

2012-09-13 kl 09:04

Skall man handla på mässan så får det bli något ätbart för det kostar inte miljoner (ännu) men är man där några dagar och är med i olika klubbar så kann man vandra mellan dom och bli bjuden på mat när dom har sina grill party viserligen blir det bara korv men det duger det med. mitt intryck av mässan det är snart bara husbilsmässa, dom fans över allt även utanför det börjar snart bli en lands-plåga med alla HB.

2013-02-12 kl 06:09

Gillar Elmia Husvagn och Husbil. Fast en sak begriper jag i och för sig inte!!! Varför i hela världen skall hela parkeringen framför mässområdet upptas av besökare som tar med sig husbilen dit????
Jag är lantbrukare oxå. Men inte fan tar jag med mig kon till Elmia Lantbruksmässa!!! Så alla ni. Kör dit i er vanliga personbil,för det har ni väl en?? Så blir det plats till oss alla som vill besöka mässan i fortsättningen!

2013-02-12 kl 16:42

Bil som Bil Husbilen är oxå en bil och den kann vara bra att ha om man vill besöka mässan mer än en dag,så är dom på plats nästa dag,jag tror du syftar på kön utanför mässområdet på onsdagen det är bilar som väntar på innsläpp på campingen på kvällen blir dom hänvisade till parkeringen andra sidan gatan så då är där tomt framför hallarna, och där är ingen riktig parkering så det har man ingen nytta av med en vanlig bil ändå,
ensom hoppas på att besöka sin trettioandra mässa i år.
mvh Bertil

2013-02-12 kl 17:45

Javisst e de helt ok. Håll er bara inom strecken på rutan så e de inga problem!
Nä, husbilen e ingen bil. de e en husbil.

2013-02-12 kl 19:16

Shitt!!
Nu verkade detta som om jag har något emot husbilar!! De har jag såklart inte!! Alla är vi campare på ena eller andra sättet. Vad jag reagerade på är att en parkering som normalt har plats till 1500 bilar tas upp av ett par hundra husbilar.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206