• 23 svar
Husbilsklubb
2010-11-28 kl 11:38

Hej.

jag är medlem i Sveriges största husbilsklubb och har precis fått veta att jag inte kommer att bli beviljad medlemskap för 2011.
Inte heller har jag kunnat logga in på två månader, trots att jag är en betalande medlem. Dessutom har jag inte kunnat skriva några inlägg på nästan ett år, då jag har varit modererad av oklar anledning. Inga varningar har utgått och styrelsen svarar inte på mail.
Allt som hörs är en kompakt tystnad, som iofs är öronbedövande.

Inlägg i forumet försvinner ideligen av någon antingen outgrundlig eller av någon väldigt krystad anledning.

Tydligen är jag inte ensam om att bli behandlad på detta vis, utan detta är tydligen ett ganska vanligt beteende av berörda klubb. Läser man på www.husbilsforumet.se eller på www.husbilsforumet.com så märks det tydligt.

Jag är medlem i ett flertal andra klubbar och forum men har ALDRIG blivit så illa behandlad och faktiskt kränkt som hos nuvarande husbilsklubb. Att ta emot min betalning och sedan hindra mig från att använda det som min 100-lapp faktiskt ger mig rätt till, utan att ge någon som helst förklaring eller att betala tillbaks medlemsavgiften är för mig ganska förvånande, kanske till ock med brottsligt.

Nu till frågan.
Är detta ett vanligt beteende i husbilsklubbar, eller har jag bara haft otur när jag har valt klubb? Att vara med i en klubb för husbilar känns som en bra och trevlig "grej" liksom...

//Robert (Happy)

2010-11-28 kl 12:54

Välkommen i gänget...Vi är många som har blivit så behandlade så det är inget nytt.Fast undrar jag om denna forum är den rätta ställe att ifrågasätta sån behandling av dig!
Mvh/Zubac fd 428

2010-11-28 kl 13:04

Hej Zubac.

Det jag undrade var om det är någon mening med att söka medlemskap i Sveriges äldsta husbilsklubb, eller om det pågår samma behandling av medlemmar där?

//Robert (Happy)

2010-11-28 kl 13:52

Hej Robert!
Jag vet faktisk inte,men enligt alla upplysningar så är set milsvid skillnad mellan dom klubbarna.Den så kallad styrellse i HBK är uttkastad styrellse från den klubben,så samma metoder som dom använder i dagens HBK,har dom använd i den andra klubben.Så enligt uppgift är det ingen som vill samarbeta med HBK...så nog tror jag att det är riskfritt med medlemskapet i den klubb som du namngör!Fast jag vill aldrig mera vara medlem i någon klubb efter den behandling som jag fick i HBK redan 2007.Och hade jag vetat det som jag vet idag så hade jag inte blivit medlem då heller.Det går faktisk att åka Husbil utan att vara medlem i nån klubb!
Mvh/zubac

2010-11-28 kl 16:19

Det tycks som att de flesta clubbar har lik i garderoben eller har haft fuffens för sig,samma sak som med campingarna = finns bra och dåliga,,så e de ,EDLING

2010-11-28 kl 16:39

edling skrev:
Det tycks som att de flesta clubbar har lik i garderoben eller har haft fuffens för sig,samma sak som med campingarna = finns bra och dåliga,,så e de ,EDLING

Såg att du är också medlem där..har du inte blivit censurerad eller modererad..du har ju ganska vass tunga i alla fall här??

2010-11-28 kl 17:19

Hej
Vilke är Sveriges största husbilsklubb ? Det vet jag tyvärr inte.
Jag tycker at moderator sköter båda forum jag är på, mycket bra. MHCS och CampingGladje.
Mvh Knut

2010-11-28 kl 17:32

palomares skrev:
Hej
Vilke är Sveriges största husbilsklubb ? Det vet jag tyvärr inte.
Jag tycker at moderator sköter båda forum jag är på, mycket bra. MHCS och CampingGladje.
Mvh Knut

Bra moderatorer är en förutsättning för ett välmående forum. Tyvärr finns det bra moderatorer och usla moderatorer. Dom i Sveriges största husbilsklubb tillhör avdelningen riktigt usla.
Vilken som är Sveriges största husbilsklubb? Tyvärr så kan jag inte skriva vilken det är, för då jag kommer att få arga mail och telefonsamtal från webbarna.

Men om Du går in på www.husbilsforumet.se så framgår det med all önskvärd tydlighet där.

// Robert (Happy)

2010-11-28 kl 17:45

har du med upp täckt den klubben jag vet vilken du syftar på jag är inte medlem men där ärnågot som heter hbk intreserad där kan man logga in gratis och få tillgång till en del av forumet men nu har jag märkt att jag blivit sensuerad efter det jag har haft en del synpungter som jag har skrivit om, och jag vet många från andra klubbar som blivit uteslutna, men jag tängker fortsätta som jag gör dom sksll inte ha några pengar av mig, där fins märkesklubbar som är mycket trevliga att vara med i jag är så lyckligt lottad så jag åker i en KABE där fins en klubb förkabe husbilsägare oxå , liksom burstner och nordick och andra märkes klubbar så där fins att välja på.

2010-11-28 kl 18:04

Alltid är det någon som tjänar pengar på!

2010-11-28 kl 18:34

Hej
Jag gjorde som du säger, Happy. Första gången jag varit på den sidan. Tack för tipset.
Jag börjar fatta.
Det var dårligt med internettuppkopling dar jag vistades vintern 08.
Verkar inte som jag gått miste om nogot trevligt,
Jag skal nog en dag jag har mycket tid till övers, sätta mig och läsa historik, gamla inlägg.
Mvh Knut

2010-11-29 kl 07:43

Nejdå Knut/palomares du har inte gått miste om något trevlig!Det var många som blev censurerade,modererade och utslängda redan 2007!Jag med!Och det har bara forsatt.Man kunde inte komma i kontakt med några alls!Som att man inte funnits som medlem i klubben!Först i slutet av 2008 när massvis utslängning ägde rum då öppnade dom utslängda den där sida...först då kom det fram vad är det som försigår i HBK och att klubben är egentligen en födåkråk för några pers. som ställer om stadgar som dom behagar!Helt otrolig..så nej du har inte gått miste om något trevlig.Fast jag tycker att den här forumet är olämplig att diskutera förhålandena i andra klubbar..känns inte riktigt rätt mot Campingglädje..anser jag!
Mvh/zubac

2010-11-29 kl 13:45

Personligen så har jag enbart gott att säga om nämda klubb.Kan nämna att jag har inhämtat info.Bl.a. fr .pers.i ledningen, även sedan tidigare har jag haft kontakt med dem utan anmärkningar från min sida ,kommer även att i fortsättningen att vara medlem, mvh,, Edling

2010-11-29 kl 14:04

Jag undrar om man skall tyckan synd om vissa skribenter, följer man inte en clubbs lagar och paragrafer, utan yttrar sig i andra medier om en sidoclubb, för att istället ta kontakt ,be att få ett samtal med vederbörande clubbs ledning för genomgång av åsikter, önskemål m.m. .Jag tycker .DÅLIG STIL...edling

2010-11-29 kl 14:10

Vid en snabb koll har jag funnit att mycket har varit beroende på uppförandet i den påhoppade clubben ,Visst jag känner till de faktiska förhållandena sen tidigare men glöm dom är paserat,så sluta spy galla och bli trevliga istället,, se det positiva för dom existerar ju och har ju full koll på sig ,,mvh . Edling

2010-11-29 kl 16:37

Jag vill sätta stopp för den här diskussionen nu. Den rör ett helt annat forum och är bara intressant för en liten skara av våra medlemmar. Vi på Husvagn & Camping har ingen större inblick i hur andra forum sköts och tänker inte ge oss in i den debatten.

Den här typen av inlägg riskerar bara att uppfattas som smutskastning och det är inte ok.

En trevlig kväll önskas från ett riktigt kyligt Stockholm!
/Jenny

2010-11-29 kl 16:44

edling skrev:
Jag undrar om man skall tyckan synd om vissa skribenter, följer man inte en clubbs lagar och paragrafer, utan yttrar sig i andra medier om en sidoclubb, för att istället ta kontakt ,be att få ett samtal med vederbörande clubbs ledning för genomgång av åsikter, önskemål m.m. .Jag tycker .DÅLIG STIL...edling

Du har helt rätt i det elding. Följer man "lagar och paragrafer" skall man inte råka ut för moderering och uteslutning. Men när man drabbas trotts att alla regler och förordningar följs så börjar man undra vad som händer. När man ställer frågan VAD som gjort att jag har blivit modererad och numera utesluten, så kommer svaret "Det vet du bäst själv" Eller som det egentligen betyder "Vi vill inte ha Dig som medlem pga personliga orsaker, men dina 100 kronor i medlemsavgift vill vi gärna ha"

Att få kontakt med med styrelsen i nämnda klubb är snudd på omöjligt, jag har försökt kontakta dom i snart ett år och många före mig i snart två år. Så att det är "DÅLIG STIL..." att skriva här kan jag tyvärr inte hålla med om.

//Robert (Happy)

2010-11-29 kl 16:52

Jenny Floden skrev:
Jag vill sätta stopp för den här diskussionen nu. Den rör ett annat forum och är bara intressant för en liten skara av våra medlemamr. Vi på Husvagn & Camping har ingen större inblick hur andra forum sköts och tänker inte ge oss in i den debatten.

En trevlig kväll önskas från ett riktigt kyligt Stockholm!
/Jenny

Sorry. jag han trycka på send innan jag hade läst Ditt inlägg.

Jag avslutar diskussionen med detta inlägg.

Hade / Robert (Happy)

2010-11-29 kl 16:56

Hej
Tack för info, Zubac.
Jag är också sams i dina synspunkter på diskussionen.
Av den orsak slutar jag at skriva mer om detta tema.
Mvh Knut

2010-11-29 kl 19:26

Hej
Det är tydligen en tröghet i systemet nogon plats.
Inlägget från Jenny kl 1637 sto inte at läsa på min pc kl 1656.
Mvh Knut

2010-11-30 kl 17:00

Jag vet det ska stängas, men vill ändå hålla med Edling, varför skriver en person o beklagar sig på detta forum om ett annat. Mycket märkligt!!

Låt Stå. Jenny

2010-12-01 kl 09:19

Jakobsson skrev:
Jag vet det ska stängas, men vill ändå hålla med Edling, varför skriver en person o beklagar sig på detta forum om ett annat. Mycket märkligt!!

Låt Stå. Jenny

Så märkligt är det inte!Har man blivit modererad,censurerad där då kan man inte medela eller äns skicka E-mail till sinna vänner..för hur märkligt det än låter så läser webbarna allt post!Så jag förstår honom...

2010-12-01 kl 09:56

Jag förstår att det kan vara svårt att sätta punkt i ärendet och det är lätt att "bara" skicka med en liten kommentar till. Det är mänskligt, men nu lägger vi inte mer energi på detta. Jag låser tråden för fler inlägg.
/ostbergr, moderator

• 23 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206