Ingen att Fråga? / av Anonym 420612

• 4 svar
Ingen att Fråga?
2011-08-24 kl 21:50

Hej jag undrar hur man gör när man kommer till Elmia första gången och ska ligga på mässcampen i vårt fall område 2. Blir det inte trafikstoppning eftersom kön ringlar sig ut på motorvägen? Hur dags kan man komma in på campingen, ge lite tips till en som är nervös för en så stor folkanhopning, vi kör från Frostviken i norra Jämtland. Jag har letat över nätet där någon kanske har nämnt några ord om det, men inte.... -

2011-08-24 kl 22:02

Jag antar att du skall besöka Elmia med start torsdag och ev stanna till söndag.
Man brukar kunna köra in redan onsdag kväll när man har bokat biljett på området. Kan det passa?

Du får definitivt svar i morgon när fler läst din fråga, eftersom det finns flera här på forumet som besökt Elmia massor av år.

2011-08-24 kl 22:04

Ja Torsdag till Söndag.

2011-08-24 kl 22:32

Innsläppet börjar oficielt på torsdagen kl 8 och det är klart där blir lite kö i början, men det löer uppp sig när ddu kommer inn på området så tar caravnclubbs personal imot och du får en kass med reklam och där fins även armband som är avsedda att ha runt handleden hela tiden,på biljetten som du har på bil och vagn fins i detta fall en 2 område 2 sen är det bara att följa anvisningarna från personalen så visar dom till platsen där ni skall stå,man kann även köra inn på onsdag kväll om ni kommer på onsdag så kommer ni fram till grindarna det kostar numera en liten avgift som caravan tar hand om och kön växer ni hinner äta middag och fika på efter middagen,så brukar dom tala om att mässan börjar inte förn i morn så det blie inget insläpp i kväll men det är lögn för polisen kommer dit och tvingar dom att öpna där kö ut på motorvägen, så 18 släpper dom inn till 20, på det viset tjänar man en natt gratis och är på plats när mässan öpnar först inn i hallarna, detta kommer jag att göra jag kör dit på onsdag det har jag praktiserat i 15 år,

janu vet du lite hur det funkar med innsläppet,

lycka till på elmia.

• 4 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206