• 18 svar
Kabe Klubb Syd
2011-02-18 kl 17:07

Nu är kabe Klubb Syd träffar för 2011 klara gå gärna in på vår hemsida och titta.
www.kabeklubbsyd.se
Vi kommer också att finnas på Elmia i Kabehallen,hälsa gärna på.

2011-02-20 kl 11:03

Ja där händer mycket i denn klubben så jag kann reomendera ett besök och just vid det tilfållet på vårt jubileum när vi har öppet hus så är det fritt för icke kabe ägare för ett besök, välkomna till den bästa klubben, och campingen.

2011-02-20 kl 12:05

Du BERO , du skriver den bästa kabe klubben fel,fel,,När det gäller KABE så heter den KABE Husbilsclubb,du är ju med där själv..Sedan så är det stor skillnad nivåmässigt mellan dem, husvagnar är på tillbakagång, de flesta som är med i kabe club syd t.ex.är husvagnsåkare inget fel med det Kungen idag är utom all tvivel KABE HUSBILAR m.a.o. gräddan,,hurra hurra
Campingen du nämde Jägersbo har 4 stjärnor,,där finns mycket som behöver ändras..för att bli en välkomnande camping,bl.a parkering ,infarten, fixa till första planen , nu står vagnar huller om buller,,dåligt med 4 meter emellan,,
samt väldigt dåligt skyltat till campingen.GPS en hittar inte dit heller dåligt,
och detta skall vara en camping i SWE,CAMP, gruppen.... edling,

2011-02-21 kl 15:56

Har alla som bor dä samma uppfattning om campingen tror du.

2011-02-21 kl 16:04

Vi är många kungar på svenska vägar, det är smak och behag som gäller, och Jägersboscamping är en fin camping , där är okså smaken olika .
Kabe klubb Syd är en klubb där vi trivs med varandra och har trevligt tilsammans.

2011-02-21 kl 16:09

Svar till dig BERO::::Troligen inte, många som bor på en camping permanent, ser inte skogen för träd,,,, inget ovanligt fenomen på många platser är det illa ställt,,,kanske skall göra en enkätundersökning då du....

2011-02-21 kl 18:12

Hejsan oxie 36,,,Jag har som campinggäst min fulla rätt att göra bedömma en camping utifrån vad den har utgivit sig för att vara... Min syn på Jägersbo Camping blir i 2 delar vilket förvånar mig att man kan få behålla 4 stjärnor ...
Ena delen är ok,längst bort,servicehuset toppen receptionen toppen, dessa 3
delar har helt klart 4 stjärnor,,,men men resten är under all kritik,,, infarten ,uppställningsplatser renhållningen avstånden mellan vagnar m.m. samt obefintlig skyltning samt vägbeskrivning till campingen . 1 stjärna

2011-02-22 kl 08:05

Du edling jag ställer en fråga till dig jag vill ha ett ärligt svar kan du leverera ett sådan, Har du bott på campingar så du vet hur en 4 stärnig camping skall vara du kann inte veta om dom trivs eller inte vad betyder 4 a stärnor för dig, för mig betyder det ingenting jag väljer inte camping efter antalet stjärnor,

vi har varit långliggare i 20 år på en camping med 0 stjärnor och trivits utmärkt hela tiden även nu sen flyttade däifrån så besöker jag den ibland jag är inte beroende av stjärnor, för mig är jägersbo lyxcamping.

2011-02-22 kl 18:30

Bero ,ärlig och rak har jag med modersmjölken,,Jag började campa 1968,första husvagne n var en polar med elbromsar,resan gick till Daftö ,Grebbestad Lysekil alltså vestkusten ,,Amazon som dragbil,,.Har även campat 4 år Öregrund Gräsö Östhammar m.fl.I många år mins inte alla ställen.På de sista 25 åren så har jag varit väldigt noggrann med att inspektera campingen jag kom till,.Den sanitära och köksdelen,ju fler stjärnor ju snyggare och skötseln blir bättre med fler stjärnor...Men tyvärr på de sista åren har det gått bakåt , det är slående att SCR kan godkänna så mycket slarv med tillsynen och framför allt campingens välkomnande ,,Jag efterlyser helheten skall kännas välkomnande..Jag som campare har rätt att kräva ordning och reda snyggt och rent, när man betalar 200 - 400 per dygn...Idag åker jag husbil ,m.a.o fricamping som gäller och jag ställer mig där jag inte retar mig på saker å ting,,Skulle jag mot alla odds beträda en dylik anläggning 5 stjärnor ,,betalar gärna en hundring extra,,,OBS.. du skall inte bara sk. campa ,du skall trivas och må gott de få veckor du kan campa samt känna friheten..Kan det vara något ::dela in campingen i fack så får alla så de är nöjda...m.a.o. fack 1-5 stjärnor också skulle nog campingarna bli mera besökta..Kanske inte så fel låta personalen gå charmkurs .finns mycket där också som bör ses över ,,Men Bero som du vill ha det och har haft det har ju passat dig ,man kan inte stöpa alla i samma form,men någon jä-la ordning måste det vara...edling

2011-02-22 kl 22:18

Kanske bara jag som inte fick kläm på en sak ang. Kabe Klubb syd. Hur långt norrut sträcker sig klubben? Upp till GBG? Eller finns det en klubb för dom som har Kabe runt GBG området?

2011-02-23 kl 07:27

Hej Kungalvskillen,,Du Kabe clubb syd räcker upp till dej tror jag ..Sedan finns mellam och norr finns också,,,, mvh.. edling veinge i Halland

2011-02-23 kl 07:55

Har fått frågan vad modellbeteckningen heter på Kaben på fotot,, Är en KABE Safir E TDL K/S,,,vilket står serie E TDL= toa dusch långbäddar K/S =
king sise...e min vagn de ....edling

2011-02-23 kl 08:24

Hej kung alvskillen Kabe klubb syd har medlemmar i hela götaland som jag vet så är där medlemmar i halland men det är ingenting som hindrar medlemmar frå göteborgshållet, så du är mycket välkommen som medlem, gå inn på vår hemm sida kabe klubb syd där ser du vad vi sysslar med där fins reportage om alla våra träffar,kom ner till vårt 5 årsjubileum i april och ge dig till känna så skall du bli varmt välkommen. för övrigt har vi medlemmar i mälardalen även om dår fins en klubb och en i västerbotten umeå, jag hoppas vi syns på jubileet.

MVH Bertil

2011-02-23 kl 08:37

vagnen på bilden heter Safir E-TDL vilket står för stor toalett på tvären där bak somm även innehåller duch-kabin

2011-02-23 kl 10:04

Aha! Då vet jag tack! Hade ju varit kul att vara med i en klubb nu när man skaffat husvagn. Och har man en Kabe passar ju Kabe klubben väldigt bra:)

2011-03-02 kl 10:28

Kabe Klubb Syd har inga gränser, vi har medlemmar längre upp än Göteborg.
Hos oss är alla välkomna.

2011-03-11 kl 21:12

Låter trevligt oxie

2011-03-13 kl 18:31

Om du undra om något, så kan du nå mig via vår hemsida.
Den updateras nästan dagligen.
Lycka till med kaben!

• 18 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206