• 25 svar
Kistamässan
2012-01-28 kl 14:50

Ja hur brukar den vara..? Är det nåt för oss att åka 26 mil till?

2012-01-28 kl 17:05

Vi ska åka 50 Mil

2012-01-28 kl 19:39

Så den är värd det alltså??? Eller gör ni det för brist på annat?

2012-01-28 kl 21:10

Jag ska åka 15km.

2012-01-29 kl 00:11

Milken skrev:
Så den är värd det alltså??? Eller gör ni det för brist på annat?

Nej Milken,vi ska på mässan.Titta på nya prylar,vagnar ock husbilar.

Sen ska frugan på älvsjømässan,då det är nåt
"sy ock strikk"-mässa samma dagar,ock boende blir på Kista Tower Hotel,brevid mäss-hallen.

2012-01-29 kl 00:48

Hej
Kolla så det är något ni är intresserade av.
http://www.kistamassan.com/events/caravancamping/medverkande-foretag

Ja tyckte det va lite sådär förra året,tog en timme att gå igenom,mera rökt korv än tillbehör och inga h-bilar jag var intresserad av,men smaken är ju olika vad man är ute efter,då är det ju en helt annan sak och mässan kanske är större i år?

2012-01-29 kl 07:49

Det är en mässa vilken som helst, det är ingen specialmässa för Husbilar och Husvagnar här fins allt det verkar vara populärt bland alla klubbarna, och det är ju bra att dom profilerar sig.

2012-01-29 kl 10:11

För oss är det "värt" att gå på denna mässa, då den ligger i Storstadsregionen, kan klaras av på en dag, erbjuder till oss "rätt" områden, ex restips, tillbehör och vi "slipper" köra 60mil t o r för att se vad vi är intresserade av.
För oss är Elmia inget utav värde.
Däremot är Düsseldorf högre värde för oss för vi anser att den mässan är mer "komplett".

Så det är lite olika för vem man frågar.

Syns på Kistamässan.

2012-02-01 kl 16:52

Klart att ni ska besöka Caravan & Camping på Kistamässan!

Husvagn & Camping kommer att vara där alla dagar mellan den 16 och 19 februari. Vår monter ligger precis vid Bistron.

Ses där!
/Jenny

2012-02-01 kl 20:48

Nu har jag lagt fram det för min kära fru, så nu får vi se.... Kanske vi åker...

2012-02-14 kl 10:47

Tyvärr blir det ingen mässa, ska på annat.

2012-02-14 kl 13:41

Milken skrev:
Tyvärr blir det ingen mässa, ska på annat.

Och regeringen har talat :-)

2012-02-14 kl 16:08

Hehe... Nej, men det är en prioriteringsfråga.... :)
Är det av egen erfarenhet du snackar om "Regeringen"...? :)

När vi var på Elmia så var det min fru som gick i bräschen,,, hon klämde och kände på allt som verkade intressant..:)

Hoppas kunna återkomma om prioriteringen.... men vi får se.

2012-02-14 kl 18:04

Nej du,det var länge sedan som regeringen talade,nu är det numera "Inga"men med henne har man inga problem..hehe

2012-02-18 kl 08:58

Har ni som varit på Kistamässan några spännande nyheter att berätta?

Fanns det några riktiga aha-upplevelser t.ex. när det gäller tillbehör?

Blev det något större eller mindre köp?

2012-02-18 kl 19:31

Biltemas sortiment var riktigt intressant med reseförtältet, hyllor och andra tillbehör. Bl.a. deras centraldammsugare var mycket lätt och kostade knappt 700kr.
KAMA hade, nästan exakt lika, fast svart då för måååånga tusenlappar.
Wingamm var riktigt fina.
EuroTent-förtälten var riktigt fina och såg ut att vara riktigt prisvärda.
Det var inte många människor i Isabellas monter. Tror folk har fått upp ögonen för alternativen.
Annars saknade jag fler modeller ifrån Solifer och Polar. Adria och KABE hade mycket på plats.
Riktigt trevlig mässa innan hjulen börjar rulla i april igen.
Kunde dock ha fått haft fler tillbehörshandlare för full pott.

2012-02-19 kl 08:37

Nej nu måste jag protestera!
KABE hade INTE mycket av sitt stora sortiment på plats. EN vagn som tilltalar barnfamiljer.

CABBY däremot som alex inte nämner hade faktiskt ett ganska bra & blandat utbud på plats med flera alternativ för både barnfamiljer eller ensamma par.
Knaus visade några spännande vagnar.

Biltemas Centraldammsugare är inget dom kommer att ha i sitt sortiment. Dom har köpt upp ett lager som dom säljer ut & sen kommer den att försvinna. Ja det ÄR Dometics gamla modell som biltema säljer ut.

2012-02-19 kl 13:10

Protestera mot vad?!?
Allt är väl relativt, Nej Kabe hade inte ALLA sina modeller på plats.
(Hade nog inte fått plats i hela hallen för den delen)
Nog hade KABE fler modeller, än ex. Soifer eller Polar.

2012-02-19 kl 14:15

Var inget av intresse! så kan de inläggen tolkas?
De svenska hade väl inget nytt förstås.

2012-02-19 kl 14:41

alex:
Jag protesterade mot påståendet att Adria & KABE hade mycket på plats. Adria, ja ett ganska bra utbud. KABE, Nej dom hade INTE mycket på plats. Jag menar inte att dom måste ha ALLA sina vagnar på plats. Men jag har för mig att dom hade 6 eller 7 modeller varav EN tilltalade barnfamiljer. Nej jag tycker inte att man kan säga att allt är relativt om det. Dom hade inte bra med modeller på plats.

Cabby däremot som Du inte nämner alls hade faktiskt flera vagnar från alla sina segment "Single" "Double" "Flexi" & "Family" på plats.

Jag ville bara lämna min syn på saken & poängtera att det fanns andra tillverkare som hade ett bättre utbud på plats än Du nämnde.

2012-02-19 kl 15:15

Då är Krister och jag överens om att vi har olika åsikter om utbudet. Cabby tilltalade inte oss alls, så därför har jag inte nämnt de. Däremot adria 613HT med köket i framdelen, den tyckte vi passade. (Adria, sätt ett par våningssängar i den så skriver vi på)
Även KABES husbilar var fina, men prislappen är löjlig.
Knaus var fina med, kanske en aning lustig sittkomfort eller avsaknad av denna. Hymer hade en modell med taklucka i fronten. Allt för att kunna vädra ur värme snabbt.

Däremot tyckte jag att man har svårt att syna en vagn estetiskt på mässor. Antingen får man försöka backa så långt det är nu möjligt eller gå fram och tillbaka bara för att dragstången sitter inpå nästa vagn. Inte någon hade lagt en spegel under vagnen för att eventuellt kunna titta på rördragning eller atc.

2012-02-19 kl 16:50

En bra mässa men konstigt att nästan igen tar in dom små vagnarna... Tex hade vela se en Knaus 450 men något sådant fanns inte på plats... Sen så skulle alla märken ta in flera utrustnigsnivåer, dom tar nästan bara in lyxutrustningen. Skärpning till nästa år.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en LMC Vivo 522 K -2021

Resan är målet!
2012-02-19 kl 17:35

alex:
jag tror vi missförstått varandra. Det inlägget jag ptotesterade mot uppfattade jag som att du skrev allmänt om vilka tillverkare som hade bra utbud på mässan. Inte att det var dom som tilltalat dig personligen.
Cabby tilltalade inte mig heller personligen. Det jag menade var att dom visade ett brett utbud från sitt sortiment. dom försökte alltså nå utt till så många som möjligt. Adria hade åxå vagnar från flera av sina serier Altea, Adora & Alpina. vad jag menade med Kabe var att dom inte hade nån bredd i sin monter. som sagt endast en vagn med barnkammarlösning å endast en vagn ur nya serien Classica... bad jag personligen fastnade för är nåt helt annat....

2012-02-19 kl 18:43

Jag var där men ska man titta efter tillbehör så var det inte mycket att se.

2012-02-19 kl 23:22

Jag tittade spesielt på husbilar,ock nya McLouis
Helintegrerad til klass B körkort,imponerade stort.
Oj vad delikat ock smart.

Så också nya Dethleffs Emotion.Snygg med kvalitè-intrykk.

Kabe ock Nordic är ju aldrig fel,med vintern ock kvalitè i fokus,men hör Ni;en halv million høgre pris før samma mått ock Fiat.Nèej.

• 25 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206