• 6 svar
Så många
2017-09-08 kl 11:06

Efter besöket på Elmia ex hos Kabe så många olika modeller ska det verkligen behövas men blir ju mer snurrig efter besöket.

2017-09-08 kl 11:46

Min enkla åsikt är att man kanske inte alltid måste bedöma allt utifrån vad som behövs i sitt eget liv. Behövs det verkligen tillverkas husbilar? Jag gillar ju husvagn :).

Vill man inte ha valfrihet kan man ju kontakta en säljare och säga att den ska plocka fram en modell utifrån sina behov (som säljaren naturligtvis ska vaska fram i samtalet). Sen är det klart.

Själv gick jag igenom alla Kabes och Polars modeller utan att hitta något jag föll för. Till slut hittade jag rätt storlek och planlösning för mig hos Cabby (då hade jag nästan givit upp). Vilken tur för mig att det fanns sådan variation att även min önskan kunde bli uppfylld :).

2017-09-08 kl 17:17

Jag får nog hålla med Anden.Det är väl jättebra med mycket att välja på.Då vi valde vagn hade vi vissa kriterier som skulle uppfyllas.Dom var:Långbäddar eller Queensbed,toalett längst bak,vattenburen värme,hel dörr(Ej delad) samt stort kylskåp.Många vagnar föll såklart bort direkt och då blev genast utbudet mindre.Vårt val blev till slut en Adria Adora 572 ut 2016.Andra väljer ju förstås en vagn som passar just deras behov.Jag tycker faktiskt att utbudet är lite klent åtminstone då man tittar på mycket små vagnar.Sen är det ju skoj att kolla in en massa olika vagnar och husbilar trots att man kanske inte skulle vilja ha just dom.

2017-09-08 kl 20:27

Ja, sätter man upp en lista med krav så faller ju många bort direkt. Risken är ofta att ingen blir kvar.:P Speciellt bland små vagnar. Det håller jag med Bighoj om. Jag skulle önska det fanns små vagnar från Kabe o Polar, men det finns inte alls.

Men jag kan förstå om man blir lite överväldigad av utbudet om man springer in och ut ur vagnar på en stor mässa. Men sätt er ned hemma o fundera vad ni gillade och vad ni behöver och titta sen i broschyren vilka som uppfyller kraven så ska ni se att det blir inte så många att välja på.

2017-09-19 kl 10:07

Ja, ska man köpa nytt ska man börja med att ställa upp en specifikation på de krav man har som man inte vill kompromissa med.
Sen kan man fortsätta med några önskemål, och genast är mängden inte så stor.

2017-09-24 kl 21:27

Då är det fördel för oss att Kabe föll ur vår budget.
Lättare med Adria, inte så mycket att välja mellan ;)

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017