Tips på forum och bloggportal... / av Anonym 503380674

Tips på forum och bloggportal...
2014-05-29 kl 07:10

Hej på er campare! Ville bara titta in och tipsa om två saker...

Tips 1: Nystartade portalen Svenska resebloggar, med syfte att samla svenska resebloggar... Så man lättare kan hitta dem...
http://www.svenskaresebloggar.se/
Kommer säkert att finnas både en och annan blogg som tilltalar folk här som gillar att vara på resande fot...

Tips 2: Gruppen husvagn och campingfantasterna på facebook. Mycket aktivitet och många svar på inlägg... Och man får vara med fast man har husbil, förstås... :)
Över 5000 medlemmar i nuläget...

2014-09-11 kl 09:14

Då kan jag även lägga in
www.husvagnsforum.com
En stor bas att söka i
////Xon

2014-09-11 kl 21:49

Xon skrev:
Då kan jag även lägga in
www.husvagnsforum.com
En stor bas att söka i
////Xon

Där kan jag lägga in att den saiten är toppstyrd som få...
Lämnade den för 5 år sedan för att man inte fick ifrågasätta ett förfarande på en forumträff... Sen har jag fått till min kännedom att det är flera i min bekantskapskrets som har fått samma dåliga bemötande, så även att det kanske finns en sökbar där, så är den inte för mig och flera att stödja...
Husvagn och camping är lagom neutral och bra tycker jag...

2014-09-11 kl 23:54

Knutaugust skrev:

Lämnade den för 5 år sedan för att man inte fick ifrågasätta ett förfarande på en forumträff... Sen har jag fått till min kännedom att det är flera i min bekantskapskrets som har fått samma dåliga bemötande, så även att det kanske finns en sökbar där, så är den inte för mig och flera att stödja...

I beg to differ
Men smaken är som baken ;-)

LMC 520/580 hte -06 som dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI -14
2014-09-12 kl 07:50

Knutaugust skrev:
Xon skrev:
Då kan jag även lägga in
www.husvagnsforum.com
En stor bas att söka i
////Xon

Om det nu är 5 år sedan du lämnade HF hur vet du vad som händer där nu??
Kanske dags att logga in igen och se om det inte kraftigt har förändrats det är många gamla bort och många nya inne. Vissa som anordnar träffar är åxå nya däribland jag som ordnat med 3 träffar i år. Så din åsikt om vad som hände för 5 år sedan kanske inte alls stämmer idag just say ;-)
////Xon

2014-09-12 kl 12:43

Jag håller med Xon ett trevligt forum med många besökare som ger sina tips.

2014-09-12 kl 17:48

Xon skrev:
Knutaugust skrev:
Xon skrev:
Då kan jag även lägga in
www.husvagnsforum.com
En stor bas att söka i
////Xon

Om det nu är 5 år sedan du lämnade HF hur vet du vad som händer där nu??
Kanske dags att logga in igen och se om det inte kraftigt har förändrats det är många gamla bort och många nya inne. Vissa som anordnar träffar är åxå nya däribland jag som ordnat med 3 träffar i år. Så din åsikt om vad som hände för 5 år sedan kanske inte alls stämmer idag just say ;-)
////Xon

You get a point there.
Men det är ju fortfarande samma som driver forumet, och det var dom som opponerade sig på ett riktigt dråpligt sätt...
Samtidigt så var det inte alls länge sen som mina bekanta fick samma erfarenheter... Men visst, jag kan gå in på saiten och kolla stämningen, inga problem....

2014-09-13 kl 18:03

Hmm vad menar du med toppstyrt? Har de någon som talar om vad ni får skriva? Det finns väl på detta forum också.

En Moderator !!

2014-09-13 kl 19:08

Nej nej.. Jag framförde våra åsikter på forumet om vad vi tyckte var tråkigt på en forumträff vi var på... Men se det passade sig inte, flera i ledningen skrev ned mig fullständigt istället för att försöka få en bättre dialog och se om det gick att ordna på ett bättre sätt till nästa ggn...
Jag kände då att.... Ok, vi krusar inte, drar oss ur och dom slipper få ett förslag till förbättring till nästa ggn.

2014-09-14 kl 21:44

Kan väl tillägga att just de som du förmodligen menar inte är aktiva på forumet längre. Men jag som både Moderator och träff fixare är intresserad av vad som kan förgylla våra träffar. Försöker alltid att få träffarna till en upplevelse för vuxna och barn.
Tex så planerar jag och en till en träff i Västerås där det ska bli aktiviteter för barnen med föräldrar. Även för de som är utan barn kommer att få ett annat erbjudande om så önskas.
När vi firade 10 år så hade vi två grillkvällar där en lokal aktör fixxade med maten till ett bra pris. Även en kultur resa för de som var intresserade.
Logga gärna in skicka ett PM till mig om vilken träff det var och även vad du hade för olika förslag. Heter samma på det forumet med ;-)
////Xon

2014-09-15 kl 18:59

Hej,

Med risk för att få kritik om toppstyrning vill jag gärna styra in den här tråden på tips om bloggar istället.

Det görs en hel del "smygreklam" här och vi tillåter ingen gratis annonsering i trådarna. Men det är en svår avvägning. Att tipsa om konkurerande forum är gränsfall.

Tips och diskussion om privata bloggar och klubbträffar är däremot helt ok.

/Jenny, webbredaktör och moderator

2014-09-15 kl 20:14

En intressant blogg med många restips
Xxxxxxxxxxxx

Av moderator raderad text p.g.a länken går till en sida där bloggägaren tar ställning med politiskt budskap. Politik är inget som diskuteras i detta forum.
ostbergr/moderator

LAEN
2014-09-15 kl 22:24

Har totalt missat det politiska budskapet.
Ursäkta.

LAEN
2014-09-16 kl 07:01

Jenny Floden skrev:
Hej,

Med risk för att få kritik om toppstyrning vill jag gärna styra in den här tråden på tips om bloggar istället.

Det görs en hel del "smygreklam" här och vi tillåter ingen gratis annonsering i trådarna. Men det är en svår avvägning. Att tipsa om konkurerande forum är gränsfall.

Helt korrekt att säga ifrån...
Jag har sett flera inlägg om precis detta med att försöka locka över läsare till andra forum! undrade nästan hur länge ni skulle acceptera det..
Bra.

2014-09-16 kl 12:45

Knutaugust skrev:
Jenny Floden skrev:
Hej,

Jag har sett flera inlägg om precis detta med att försöka locka över läsare till andra forum! undrade nästan hur länge ni skulle acceptera det..
Bra.

Tycker det verkar lite löjligt att hacka på oss Knutaugust, när andra försöker ge dig tips på information när det gäller Campinglivet.

Sen förstår man att Jenny gör en liten markering som hon är tvungen till.

2014-09-16 kl 17:14

Helt ok att upplysa om reglerna det uppskattas och jag anser inte det som en toppstyrning. Det kan varit ett gränsfall från mig ber om ursäkt för det. Kan tillägga att jag håller på att fila på en blogg om vårat campingliv.
////Xon

2014-09-16 kl 23:00

Olja skrev:
Knutaugust skrev:
Jenny Floden skrev:
Hej,

Bra.

Tycker det verkar lite löjligt att hacka på oss Knutaugust, när andra försöker ge dig tips på information när det gäller Campinglivet.

Sen förstår man att Jenny gör en liten markering som hon är tvungen till.

??? Löjligt??
Ni kommer in och försöker få folk att komma till er sait, javisst gör så, men då får ni väl också räkna med att det finns en del som har en annan åsikt. Det får ni väl ta, det är väl ett öppet samhälle eller? Om ni anser er vara forum och bloggmästare så får det stå för er, men då ska ni också kunna ta kritik utan att tycka kritiken är löjlig...
Vad jag menade med att jag har sett andra försöka locka över folk till ett annat forum är ju under ett längre tidspann tex några som tidigare ville att folk skulle gå med i husbilsforum, och en del andra till husvagnsforum.com
Jag har tidigare tyckt att det är lite fult gjort, och faktiskt tycker jag det fortfarande..
Jag håller med Jenny och övriga som driver forumet.
Tänk också på att forumet på husvagn och camping är en bra ventil för alla oss som läser den tidningen, en extra service så att säga.. Den behövs som en snabbare form av konversation i denna medievärld..
Dessutom behöver tidningen reklamintäkter som fortsatt kan göra att tidningen håller en hög nivå..

Löjlig?? Baaahhh...

2014-09-17 kl 07:35

Ja du men det är inte min sajt. Jag läser på många forum.

Xxxxxxxxx av moderator raderad ovidkommande text= personangrepp.
Ostbergr/moderator

2014-09-17 kl 15:05

Olja: Nu blåser jag av denna diskussion eftersom det nu handlar om påståenden om personer och det är inte ok. Diskutera ämnet som sådant men skippa personangrepp.
Jag har som du säkert förstår också raderat det som är just personangrepp i ditt inlägg.
Ostbergr/moderator

2014-09-17 kl 15:19

Ojdå vart det ett personangrepp av den meningen så ber jag om ursäkt för det då.
Tyckte bara att man vart anklagad för ngt när man försökte hjälpa till?

2014-09-22 kl 09:30

Men då är väl nästan hela den här tråden felaktig eftersom den skall handla om tips på bl.a. andra forum.

Blir ju lite krystat då man inte får nämna liknande forum eller grupper vid namn.

Vad tror man att man skall åstadkomma med det? Människor googlar väl och hittar sådant ändå och väljer sedan det som passar dom själva bäst. Och då är det väl en bättre metod att erbjuda det bästa som finns att erbjuda istället för att försöka få folk att tro att det bara finns ett enda alternativ till forum och "tvinga" folk att vara kvar.

Och inget är ju enkelriktat. Glöm inte att det länkas och skrivs på andra liknande forum som pekar till den här sajten så det är ju ett gemensamt utbyte i så fall som alla har att vinna på för många människor är för mångfald och är med nöje med på mer än bara ett forum. Jag tror aldrig någon kan tvinga någon annan att bara hålla sig till en enda sida.

Som sagt...var bäst och erbjud mer än dom andra så löser det sig automatiskt var folk väljer att befinna sig.

2014-09-22 kl 11:48

Har tänkt detsamma Hakano.
Kanske detta forum är mera toppstyrt än ngt annat.

2014-09-22 kl 12:06

Olja, du om någon som besöker många olika forum borde inse att när någon blir föremål för en moderators ingripande, så handlar det om inlägg/påståenden som inte följer forumets regler. Att diskutera hur en person uttrycker sig eller personliga påhopp är en sådan sak som inte är tillåtet i detta forum.
Att kalla det för toppstyrning är att ta i.
Ostbergr/moderator

2014-09-22 kl 15:06

Jag har ju lite svårt att tycka att det skulle vara fel att tipsa om andra forum, det brukar ju inte betyda att man överger ett forum när man hittar ett annat, är man riktigt husvagnsintresserad så är man ju inne och läser på alla forum man hittar.

Opel Insignia 2,0T Sports Tourer -11
Cabby C61 -99
2014-09-22 kl 23:21

Ja jag ville bara visa på att den saiten HF som diskuterades inte bara är en stor bas att söka i, jag fick bara tillbaka mina dåliga erfarenheter från den och kände att jag var tvungen att skriva.. Jag mådde dåligt rätt länge pga deras bemötande då jag först tyckte det var en trevlig portal...
Därför kände jag att jag ville balansera det inlägget från xon lite.

2014-09-25 kl 06:08

Knutaugust skrev:
Ja jag ville bara visa på att den saiten HF som diskuterades inte bara är en stor bas att söka i, jag fick bara tillbaka mina dåliga erfarenheter från den och kände att jag var tvungen att skriva.. Jag mådde dåligt rätt länge pga deras bemötande då jag först tyckte det var en trevlig portal...

Tycker nog att den balansen var nog lite enspårig stundom bara. Men som sagt saker och ting förändras även människor. Lycka till
////Xon

2014-09-25 kl 07:31

Xon skrev:
Knutaugust skrev:

Tycker nog att den balansen var nog lite enspårig stundom bara. Men som sagt saker och ting förändras även människor. Lycka till
////Xon

Tyck vad du vill, det är fritt, alla är vi olika.

2014-09-27 kl 22:09

Knutaugust skrev:
Xon skrev:
Knutaugust skrev:

////Xon

Tyck vad du vill, det är fritt, alla är vi olika.

Absolut är vi alla olika. Men att tycka vad jag vill är hårklyveri. Jag tycker att det andra forumet är bra. Du försöker intala mig med dina argument att det inte är det. Andra håller med mig då tar du i lite mer och håller din linje att vi ska tycka som dig. När sedan moderator går in och försöker styra upp på din linje trots TS har efterlyst Forum och bloggar då spinner du på ännu mera. Jag bjöd även in dig på HF så du kunde via PM länka tråden till mig så jag får läsa vad det handlade om men du verkar avböja. Det är ditt val, men för att andra ska förstå dina invändningar så får du kanske utveckla ditt svar lite. Din sanning är ju inte den enda sanningen. Så nu får vi svänga tillbaka till vad TS ville med denna tråd.
Tips på Forum och bloggar som handlar om camping och fordon för camping.
///:Xon

2014-09-28 kl 08:20

Som jag skrev längre upp XON för balansen, om du inte vet vad jag menar med det så får du gärna fråga, sen vad gäller att jag tar i mer och mer... Nja men jag måste ju få försvara mig, och varför skulle jag PM,a dig för om vad som hände så jag beslöt mig för att lämna forumet med följd att jag dessutom mådde riktigt dåligt efter deras bemötande? Jag kan skriva öppet här om det om jag vill, men väljer att inte göra det för just balansen..

2014-10-06 kl 12:00

Får man inte länka alls i forum? Jag har sett detta på andra forum också där folk har blivit påhoppade för att de har länkat till en annan sida. Varför då ens ha med en länkningsknapp undrar jag? Då kan man ju bara tipsa om sidan så får folk välja om de vill kopiera länken och sedan gå in på den, vilket inte genererar klick från det specifika forumet så att säga. Men jag tycker det ska vara antingen eller.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1665 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 626 fristående campingplatser och 729 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 310 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206