• 10 svar
Cadac Carri Chef
2013-06-10 kl 18:54

Har sett denna grill på Blocket och tycker den verkar intressant. Verkar som man kan laga mat på den också så man slipper laga allt i vagnen. Någon som har en och kan berätta om den? Hur den är att använda och göra ren t.ex...

2013-06-11 kl 10:15

Jag har en av de första modellerna.
Grillen är sådär. Lite dålig effekt.
Men stek- och grillbordet är kanon. Speciellt om man vill steka fisk och slippa lukten i vagnen.
Även wookpannan använder jag flitigt.

Den stora nackdelan med den jag har är vikten. Den är ruggigt tung med med alla tillbehör packade.
Vet inte hur det är med de nya.
Grill- och stekbordet på min är av gjutjärn medan wookpannan är i plåt.
Stora fördelen med den är flexibiliteten.
Man kan variera matlagningen rejält.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger än så länge en Kabe 630 GLE Royal 2018.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/
2013-06-11 kl 21:53

Tack Chriper... Låter som en vettig sak ändå. Det var just det där med stekos i vagnen som var det viktigaste. Att kunna laga mat ute. Samt grilla förstås men det kan man ju göra på vad som helst. Får ta och kolla vikten på den.

2013-06-11 kl 22:24

Har en delux version som jag är mkt nöjd med. Jag fixar all matlagning på den

2013-06-11 kl 22:29

Bra Frank. Förstärker min tro ytterligare...Jag gillar att vara utomhus och ogillar matos... Så det lutar ju åt detta hållet.

2013-06-12 kl 06:47

Visst väger den några kilo men mångsidigheten kompenserar vikten. Har den alltid bak i bilen tillsammans med elverket.
Grillen är även bra att sätta en stekpanna på eller koka potatis. Grilla spareribs under lock på svag värme är en höjdare.

Steka bacon på stekbordet går fint

2013-06-13 kl 12:32

Du beskriver precis det jag ser framför mig. Gillar inte att det luktar i vagnen och att sitta ute är ju själva grejen med camping. Har visserligen fortfarande inte sett någon viktippgift på den men det ordnar sig nog. Kör du den på husvagnstuben eller kör du på en egen tub?

2013-06-13 kl 17:28

Har externt gasoluttag på vagnen och 4 meter gasolslang med snabbkopplingar. Lycka till med dina gourmandupplevelser. Min grill är precis nedpackad och klar att lastas i bilen på Söndag

2020-06-18 kl 21:40

Hej hej!
Lite sent svar men...
Jag är ny på detta med husvagn, jag surfade runt lite på nätet och hittade en större variant av ett stormkök som ser ut att passa mer för husvagnen än för tältet. Är det någon som har testat Atle från Primus? Verkar vara riktigt behändig.

2020-06-18 kl 23:07

Vi har också en Carry Chef 2. Supernöjda med grillen. Skönt med stekbordet också. Det brukar vi steka pannkakor på till barnen.
Lätt att rengöra och man får plats med mycket. Sen kan man köpa till extra skålar och pizzasten om man vill det :-)

• 10 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206