2018-05-15 kl 19:24
|
|
Det kanske är lite som att svära i kyrkan... Men vad har ni får erfarenheter utav elgrillar? |
2018-05-16 kl 06:01
|
|
En kompis till mig hade en och det funkade ju att grilla helt klart.Jag har själv inhandlat en gasolgrill till husvagnen och dom har ju lite mer kapacitet och blir varma direkt.Jag skulle själv satsat på lite mer W så där blir lite fart på grillningen. |
2018-05-16 kl 19:10
|
|
Hade en för ett 25-tal år sedan, en sådan där vit historia med "tak" över. Kommer av förklarliga skäl inte ihåg effekten men vill minnas att det var dåligt med grillat smaken. |
|
2018-05-17 kl 10:03
|
|
Hur maten smakar vet jag inte, men rent elektriskt är i alla fall en grill tacksam. Effektfaktorn är 1 för den typen av last, så ditt elverk, som är på 2 kVA, inte 2 kW, bör klara en grill på 2,3 kW också. Det brukar finnas lite marginal på elverken. |
2018-05-21 kl 14:36
|
|
Elgrill beställd. Blev en "Electrolux ETG340" |
2018-05-21 kl 17:05
|
|
Jag hade någon elgrill för länge sedan med två effektläge. Halva effekten var med halvvågslikriktning. Det gillade verkligen inte mitt inverterelverk |
|
2018-05-24 kl 22:25
|
|
Det var ju också en snållösning för att få ner effekten. Gick det inte att köra på högeffekt heller? En del inverterelverk gillar konstiga belastningar bättre då. |
2018-05-25 kl 06:23
|
|
Köra på full effekt funkade, då var värmeelementet direkt kopplat. Ingen rolig grillupplevelse dock. Fick stå och slå av och på grillen hela tiden. Elverket varvade upp för fullt och sen ner. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.