Matlagning i Husvagnen / av gela

Matlagning i Husvagnen
2012-01-06 kl 15:26

Zubac, då kanske är detta något för dig som gillar Tyskt öl. Ta en dag på dig och drick och ät dig genom den här turen. Starta vid Brauerei Reichold som har en mycket fin ställplats. När du gjort det blir du "legitimerad öldrickare i Franken" (Bayern)
och får ett skojigt diplom.
http://www.aufsess.de/brauereienweg.php

2012-01-06 kl 15:59

Kan bara säga till dig findus 1, att det tipset kommer i alla fall jag att "stjäla".
Nästa gång vi drar ner i Tyskland kommer definitivt din karta med platser att finnas med.
Yes, yes, yes så bra tips......:D

2012-01-06 kl 18:10

Ja, varsågod ostbergr det är ingen tråkig tur. Mitt Öldiplom ser ut
så här, du måste skaffa ett.Ha.ha.Har cencurerat
bort mitt namn..

Bild

2012-01-06 kl 18:26

Ja bara att få ett diplom är säkert halva nöjet.
Helt OK att ta bort sitt namn i en sådant här sammanhang. Ingen vet ju hur många jobberbjudande du kunnat få med dessa tunga kunskaper du har. :D

2012-01-06 kl 19:39

Ha-ha inte känns det tungt o inte har jag märkt att det finns kunskap i överflöd. Det blir nog aldrig något nobelpris här inte, men jag är försiktig att skylta med mig själv på internet..
Området där ölvandringen är det bryggeritätaste området i världen, och det har gett dom lägsta priserna på kontinenten när det gäller öl på krogar o värdshus. Det är ett otroligt vackert område med bisarra klippor, kristallklara bäckar med massor med foreller, härliga järnvägar med ånglok mängder av grottor, bla http://www.teufelshoehle.de/ området kallas http://www.fraenkische-schweiz.com/ Och här går att vara veckovis.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-04

• Husvagn & Camping 2023-03

• Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2023-01

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206