Trevliga matställen / av pelleecker

• 23 svar
Trevliga matställen
2008-04-23 kl 20:20

Efter 20 år farande på våra svenska vägar har man hittat en del bra matställen längs med vägarna och även en bit från vägarna; t.ex. Mjölkbaren i Smålandstenar har världens bästa kålpudding (mummmmms), Moussaka på Möllstorps Camping, Hurva värdshus (oxfilé) samt Limmareds Värdshus (innan Borås på 27:an) snitzel (hela talriken). Har ni några bra matställen ni kan rekomendera och delge oss andra?
En trevlig och varm sommar önskar vi i Småland (Växjö)

2008-04-23 kl 21:46

När vi är i Skåne så brukar det bli ett besök på Smygehus havsbad och restaurangen där. Ligger mycket fint med en tjusig havsutsikt direkt från bordet. Fin mat och service är ju grädde på moset.

2008-07-25 kl 11:10

I Karlsborg ligger det ett värdshus strax innan turistbyrån, som i sin tur ligger strax före Karlsborgs Fästning. Trevlig atmosfär och mycket bra mat. Dagens serverades i bufée-form och det var bra pris.Parkering vill jag minnas att det fanns men vi ställde ekipaget utanför turistbyrån och promenerade till värdshuset. Rekomenderas.

2008-07-27 kl 23:23

I brist på annat att pyssla med nu när jag inte är ute och drar vagnen kan jag väl få ge några "matställen-tips" till, dessa ligger i mina hemtrakter och används ofta av mig:Östersund:Asia Wok - Kinesisk mat, bra mat och ruskigt bra service. personalen är toppen. Barnvänligt till tusen. Som jag ser det är det bästa stället i stan om man vill ha sådan mat. Ligger centralt men det finns parkeringshus alldeles intill.Tages - Ligger på Frösön och där man kan både få sibylla-mat (ála carte) och fika (mackor och fikabröd). Lättillgängligt och populärt. Perfekt för familjen när några vill äta medan andra vill ha enklare fika, ofta är det ju så.Strömsund: Annexet, ligger centralt bredvid E 45. Hamburgare, Pizza och olika varianter på kebab. Mycket bra mat, alltid vällagat och portionerna lämnar inget att önska.Det är ca 10 mil mellan Östersund och Strömsund så den biten längs E45 är nu täckt, åk inte den biten hungriga fler gånger ;-)

2008-07-28 kl 23:52

Var i Västervik på semestern i år och vi åt en kväll på "Saltmagasinet". En underbar restaurang, inget för den som bara vill ha ett snabbt stopp utefter vägen, men för dem som vill äta fint och trevligt och dessutom krav-märkt. Rekommenderas varmt.

2008-07-29 kl 08:21

Trevliga matställen! det trevligaste matstället på semestern har vi med oss var vi kommer vår husvagn trevligare matställe är svårt att hitta, man kan tillomed välja om man vill äta inne eller ute.

2009-05-19 kl 10:48

Ett mycket bra matställe är Laxrestaurangen som finns vid sidan av motorvägen i närheten av Falkenberg. Det finns förresten en likadan restaurang utanför Ljungskile. Har provat båda och kan klart rekommenderas för er som gillar lax

2009-05-19 kl 16:20

En resturang som har serverat utmärkt mat är den som ligger vid Apelvikens camping ligger vid strand promenaden! Sen finns det en som jag alltid vill stanna vid när jag åker förbi.Försöker att alltid vara hungrig när jag vet att jag ska förbi och det är Neske krog vid E4 cirka 3 mil söder om örnsköldsvik. Dom har jättegod mat laxplanka eller planka med fläsknoisset eller nötkött. huva nu blev jag hungrig

2009-05-25 kl 20:31

Är ni i Tanumshede(Grebbestad-Bohuslän) så kan jag verkligen rekomendera lunchrestaurangen under ICA-affären("Källaren" nåt heter den) Helt otrolgt fin buffe med ALLT du kan önska dig...

2009-05-25 kl 21:06

Kan rekommendera ett matställe som har öppnat i Ytterån längt E:14 i Jämtland. Det är en tysk kvinna som har öppnat en snitzel restaurang. Länge sedan jag har ätit så gott och priserna är låga. Ingen går därifrån hungrig.

2009-05-28 kl 13:52

Näske krog - bra mat. Vi åkte dit när vi läst om det i ViBilägare. Ligger ca 2,5 mil söder om Ö-vik.Brända Bocken i Gävle - ligger centralt, men jättebra lunchmat. Åkerblads i Tällberg - så gott. Bästa resturangen någonsin. Kanske lite dyrare.Julita Wärdshus - Julita strax söder om Hjälmaresundet. jättegod mat och trevlig omgivning. Också av det lite dyrare slaget, men väl värt varenda öre enligt oss.Scandic - brukar ha god och bra lunchmat på sommaren. Ja det är våra favoriter. Det kommer säkert fler ju mer vi reser.

2009-05-29 kl 09:40

Axmar brygga. Mellan Gävle och Söderhamn.

Ca 3,5 mil norr om gävle på E4 tar man av ut mot kusten. Från E4 är det ca 1-2 mil men värd omvägen och man kan fortsätta norrut till ljusne, Söderhamn så man slipper åka tillbaka söderut för att komma ut på E4 igen.
Restaurangen ligger på sjökanten då det har varit ett hamnmagasin med lastning av båtar för länge sedan.
Maten är kanon och har fisk som huvudinriktning men givet finns annat.
Man tror att vägen skall ta slut i skogen men det öppnar upp sig vid havet. Vet ej om det är öppet för lunch. Det är endast sommaröppet.

2009-05-30 kl 06:58

67a: Ligger det inte en camping där i närheten ?

2009-05-31 kl 18:38

Frank, du undrar om det finns en camping i närheten och då infinner sig frågan om vad som är i närheten. Men ca 1,5-2 mil norrut finns Ljusne fiskecamp som ligger precis vid Ljusnans utlopp, vilket jag tror är den närmaste. Kolla runt på deras hemsida så kan du se annat som kan vara värt at se på platts.
http://www.axmarbrygga.se/

2009-05-31 kl 20:42

Kollade upp det hela. Jag menar Skärså Naturcamping strax norr om Söderhamn, men resturang Albertina som ska vara ett mycket bra gourmandställe

2009-10-27 kl 19:32

73:an i Skånes Fagerhult god mat och bra priser.Enkelt men praktiskt. Dagens = buffe 2 rätter att välja på. Stannar alltid när vi är på hemväg från norr har då endast 1,5 mil hem hinner inte bli slö efter maten. Mycket lastbilar men enormt stor parkering.

2009-10-27 kl 20:40

Färdas du i nordvästlig riktning från Umeå mot inlandet kommer du till Lycksele (120km från Umeå) och innan infarten till stan invid Umeälven ligger hotell lappland och lappkåtan.Där kan man äta gott speciellt fisk och vilt i en mysig atmosfär.Stor parkering invid vatten och strövområde och alls inte långt från Ansia camping.Besök gärna hembyggdsområdet och ta en fika och för barnen finns ju bla djurparken med lekland att välja på.

2009-10-27 kl 22:04

Volvo Malmö (Lunchrestaurang)
Mkt gott och prisvärt.
Volvo Truck Center Kungens Kurva (Lunchrestaurang)
Mkt gott, speciellt fiskrätterna. och prisvärt.
Har man ont om cash så ligger Ikea 3min bort där man kan köpa sig en wurre för en femma. :-)

2010-04-14 kl 17:34

Jag lär nog säga igen att Monroe´s i Sandviken och Verona i Sandviken har grymt god mat!

2010-04-14 kl 17:35

även campino i Märsta

2012-01-26 kl 09:27

Om ni befinner är i Zagreb/Kroatien så rekommenderar jag den här fina restaurangen

Bild

Eller den här mitt i centrum

Bild

2015-09-19 kl 12:47

Jag söker sjyssta matställen i närheten av Västervik, Valdemarsvik, Norrköping, Katrineholm, Strängnäs och Enköping.. Vi ska bila den vägen nästa sommar och vore kul med lite guldkorn längs vägen. Även sevärdheter är av intresse.

2015-09-19 kl 16:35

Kan väl bidra med det här http://www.tindered.se/
Ligger utmed E22 mellan Valdemarsvik och Västervik, en bit in i Småland/ Kalmar län om du kommer norr i från.

Edit: Såg att du hade Växjö som hemmaplan så då är ligger Tindered lite innan du kommer över på östgöta sidan. :-)

• 23 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206