• 6 svar
Adria 502 uk
2017-03-07 kl 20:55

Vi är en familj med två vuxna och tre barn 4,9,11 år. Efter att ha hasat runt med en mycket gammal vagn är det dags för en lite nyare. Vi har hittat en fin Adria 502 Uk på Blocket. Är det någon här som vet om den här vagnen funkar med 3 barn? Egentligen, får en person plats att sova i dinetten mitt emot toan?

2017-03-07 kl 22:46

Hej.
Har lånat både en 502 uk och en 562 uk, innan jag köpte min husvagn jag har nu, 461 ub.

Det som jag reagerade lite på är att själva dinetten är rätt kort, så jag (1,80 lång) fick inte plats där. Men jag sov i underdelen på våningssängen då. Min fru och minstingen där framme och de andra barnen uppe i våningssängen och dinetten så gick det bra.
Fördelen var att det är öppen planlösning så känslan är att det är en större vagn än vad den är. Fördel också när barnen sov själva och inte höll på och sparka på varandra i dubbelsängar.

Nackdelen kan vara det lilla köket som finns. Jag använde stora bordet också för att laga mat. + att man måste böja sig ner varje gång till kylskåpet. Kolla även lastvikten, då den var låg ett tag på adria, bara ca 100kg.

Liknande vagnar är ju 502 dt och 502 dk

Kommer inte ihåg måtten på bäddarna, men du kan ju fråga säljaren om han kan mäta.

2017-03-07 kl 22:52

En liknande jag skrev för något årsen:

http://www.husvagnochcamping.se/forum/husvagnar/tips-pa-5-meters-vagnar-med-vaningssang-354260

2017-03-08 kl 07:00

Tack snälla för snabbt svar och alla tips, det underlättar! Vi ska kika på den i slutet av veckan. Har kikat på de andra modellerna också, men vill gärna ha alde-värme vilket jag inte hittat i 502 dt.

2017-03-08 kl 09:39

Hej! Den ser väldigt trevlig ut men är den kanske på gränsen till för liten på några års sikt eller räknar ni med att byta till större. Jag har 4 barn mellan 10-15 år och en vagn på 610.

2017-03-10 kl 11:53

Tack för era svarl

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03