Chassinr Polar 470 / av Uthil

• 9 svar
Chassinr Polar 470
2017-07-03 kl 20:06

Hej!

Har kommit över en gammal Polar 470 av frugans farfar.

Dock så är den avregistrerad så jag måste göra en ursprungskontroll,

Har varit kontakt med Polar och de bad mig skicka chassinumret, så skulle de säkert lösa sig.

Men jag hittar inte chassinr:et.

Hittar typskylten vid påskjutet och vad för typ av broms de är, samt en typskylt på själva hjulaxeln, men ej något chassinr.

Var sitter chassinumret på vagnarna.

Med vänlig hälsning Martin

2017-07-03 kl 20:27

På mitt reg.bevis står det var på vagnen chassinumret finns att hitta, så kolla det om ingen annan vet var Polar "gömmer" sitt.;)

2017-07-03 kl 21:56

Vart nånstans på polarvagnen finns då chassinr instansat.
Vart sitter chassinr på din vagn

2017-07-03 kl 22:29

Kolla utmed rambalkarna. Kan stå stämplat där någonstans.

2017-07-04 kl 06:29

Jag har tittat längs med rambalkarna ända från påskjutet till baklyse.

Kanske inte tittat så noga men tycker jag borde ha sett de iallafall.

Men om de inte finns där. Finns då ev nån annan plats där de ska finnas.

2017-07-04 kl 11:52

På reg.beviset till min Solifer står det: "chassinummer placerat på höger rambalk framför hjul". Har du inte tillgång till reg.beviset, eller står det inget i ditt?

2017-07-04 kl 16:28

På vår Kabe är det placerat likt Jan-E's Solifer, ungefär i höjd med dörren kan man säga.

2017-07-04 kl 18:54

Jan-E skrev:
På reg.beviset till min Solifer står det: "chassinummer placerat på höger rambalk framför hjul". Har du inte tillgång till reg.beviset, eller står det inget i ditt?

Hej!

Tyvärr så har jag inget regbevis.
Pratade med frugans farfar om detta, och han han kommer inte ihåg när han köpte vagnen, men nån gång 80 talet trodde han, och iom att han har haft den som en sommarbostad uppe i Laisvall så har den stått där året om och avregistrerades och han har ej papprerna kvar, Gubben är 92 år idag o stappelfött.

Så får ingen hjälp därifrån, Klandrar han ej.

2017-07-04 kl 18:55

perin skrev:
På vår Kabe är det placerat likt Jan-E's Solifer, ungefär i höjd med dörren kan man säga.

Kollade ev där också lite mer noggrannare idag men utan lycka.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03