Knaus azur diamant 555T/bord-control 813 / av solida

• 16 svar
Knaus azur diamant 555T/bord-control 813
2019-08-20 kl 22:01

Hjälp!

Vi har köpt en Knaus från 93. Aldrig haft husvagn förut. Vi har fått elen att fungera, lampor och radio men vi lyckas inte få igång värmen, det lyser inga lampor på värmepanelen när man trycker in knapparna. Glapp? Trasig? Vad ska man kolla efter?

Sedan förstår vi inte riktigt vad vi ska trycka på för att få allting att fungera. Det är en Bord-Control 813 i vagnen men vi har ingen instruktionsbok. Finns det någon här som har instruktioner till en sådan?

Sen fungerar nog inte riktigt kylen som den ska. Det blir kallt i frysfacket men inte i övriga kylen. Jättekonstigt! Någon som vet vad man ska göra?

Hoppas någon kan hjälpa oss! Så frustrerande när man inte får det att fungera.

2019-08-21 kl 09:34

Vilken sorts värmepanna har vagnen?

2019-08-21 kl 09:54

Här finns en del manualer till olika Bord-control. Givetvis inte till 813, men en del andra, med närliggande nummer, ser rätt lika ut. Förmodligen kan du pussla ihop det mesta av kunnandet från de befintliga manualerna.

Trautmann GmBH, som tillverkade Calira, är nedlagt. CaBoTron, grundat av tre tidigare medarbetare på Trautmann, har servicen på Calira. Jag har ställt en fråga till dem om en detalj på min Caliraanläggning, och fick snabbt svar.

2019-08-21 kl 09:57

Tack, ska börja med att kika i manualerna du skickade.

Primus 2490 heter värmepannan.

2019-08-21 kl 11:59

Har du en sån här manöverpanel?

2019-08-21 kl 12:10

Ja, exakt!

2019-08-21 kl 21:19

http://www.sm5ylg.com/files/Primus-manual.pdf

2019-08-21 kl 21:20

Ta gärna ett kort på din bord-control så kan vi se hur du har knappar inställda. Då kan man lättare ge tips. Sen är jag nyfiken på om du har kollat status på ditt batteri? Länken jag skickade ovan är manualen till din panna.

2019-08-21 kl 21:54

Tack! Batteriet är bytt så det fungerar som det ska. Idag fyllde vi gasol och kopplade på men ingen skillnad. Men värmen ska väl fungera på batteri/el? Skruvade även loss bord-controlen och alla sladdar sitter i vad det verkar som.

Jag har knäppt en bild men jag vet inte hur jag får in den här?

2019-08-21 kl 22:16

solida skrev:
Jag har knäppt en bild men jag vet inte hur jag får in den här?

Moderator ostbergr har tidigare skrivit denna lathund.

Gör så här:
1. Gå till - www.Forumbilder.se .
(Lägg gärna in den på Favoriter så har Du den
snabbt nästa gång.)

2. Tryck BLÄDDRA. Gå till ditt fotogalleri och
markera den bild Du vill använda. Klicka på den.
Fotot finns nu som fil hos Forumbilder.

3. Tryck på LADDA UPP.
Din bild syns nu i full skala

4. Gå till rubriken Hotlink för forum alternativ 2 till höger på sidan hos forumbilder och kopiera länken

5. Gå nu till H&C:s forum och klistra in länken i ditt inlägg.
Sedan måste man radera lite i länken för att det skall se snyggt ut i inlägget.

Radera hela första raden av det som klistras in som länk.
Radera också det sista av andra raden: [/url]

6.Tryck förhandsgranska.

7. Klicka på posta om allt ser bra ut.
Klart!

EDIT: Denna lathund verkar inte fungera enligt inlägg nedan.

2019-08-22 kl 00:44

Fungerar Forumbilder, läste på Faktiskt.io att bildlänkarna inte fungerar?

2019-08-22 kl 06:21

Det verkar inte fungera. Jag försökte flera gånger igår att få in en bild men det gick inte. :/

2019-08-23 kl 00:10

Hej hej. Jag ser att något är knas med inläggning via forumbilder.se.
Återkommer när jag har en lösning.

2019-08-23 kl 11:50

Tack!

2019-08-23 kl 15:00

Vore ju bra om det gick att få till en enklare lösning än denna omständiga procedur, som kräver att man har en 7 punkts lista hur man gör framför sig. Andra forum har ju betydligt enklare sätt att infoga bilder.

2019-08-25 kl 17:53

Ja du har säkert rätt med att andra forum har enklare lösningar.

• 16 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1560 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 566 fristående campingplatser och 617 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 377 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2019-09

• Husvagn & Camping 2019-08

• Husvagn & Camping 2019-07

• Husvagn & Camping 2019-06

• Husvagn & Camping 2019-05

• Husvagn & Camping 2019-04

• Husvagn & Camping 2019-03

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842