• 5 svar
Nybörjare
2012-05-01 kl 17:27

Hej alla husvagnsåkare!
Nu har även vi skaffat en liten vagn att åka runt med.Vi valde en Kabe Rubin - 95 för vi tänkte inte ligga still så mycket på campingar.Som nybörjare har vi några frågor:
- när jag efter vintern fyllde vatten i tanken och började pumpa till kök och toa, så var det svårt att få pumpen att funka. Fyllde då vatten från toan och öppnade även luftskruven på toppen av varmvattenberedaren - utan resultat.
Därefter vände jag pumpen och pumpade baklänges en stund, när jag sen provade så sög den som den ska.Under vintern var pumpen nermonterad och förvarades inomhus.
1.Kan det ha varit luft någonstans?- i så fall var?
2.Eller är pumpen dålig?
3.Var sitter cirkulationspumparna?- 220V och 12V- hittar inget i instruktionsboken

2012-05-01 kl 18:31

Hej ! 220 voltspumpen sitter troligen monterad på elpatronen. 12 Volts pumpen sitter troligen nedstucken i expansionskärlet.

2012-05-04 kl 21:10

Klart det är luft i systemet... Det gäller för alla som har haft ett tomt system för vintern.... För mig tog det ca 45 min att få ordning på allt, innan det blev bra flöde... Sa köra med desinfektionsvätska snart oxå, för att få riktigt fina rör...

2012-05-05 kl 19:20

Tack för tipset...Ska tänka på det där med vattnet o rören efter vintern. Tack

2012-05-07 kl 18:15

Tack till Frank o Milken för tipsen

• 5 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01

• Husvagn & Camping 2012-12