Polar 300 och nybörjare / av Lenata

• 6 svar
Polar 300 och nybörjare
2017-04-12 kl 20:41

Hej. Efter flera års velande har jag äntligen blivit stolt ägare till "Silverpilen" en Polar 300. Den verkar vara i vettigt skick, behöver lite invändning målning och pimpning. Men nu behöver jag hjälp. Vad ska jag tänka på när jag gör i ordning för våren? Vad är ett måste i en husvagn? Sedan det där med gasol. Vad ska jag köpa för typ av flaska fanns inte någon med i vagnen..... som sagt var, ge mig alla tips ni kan tänka er. Alla tas emot tacksamt.

2017-04-12 kl 21:01

Välkommen till forumet och den glada skaran av ägare till mobila fritidsfordon.
Gällande gasol köper du en flaska som passar i utrymmet. Det kan ju vara begränsat i en mindre vagn. Men en Pk/Pc10 kan ju va lagom om den får plats. Fräscha däck max sex-sju år gamla är också viktigt. Kolla också så att allt funkar. värme-el-gasolslangar. Sen kan du ju alltid vara trevligt att fräscha upp lite invändigt ;-)

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2017-04-12 kl 21:47

ÅHH Tack för trevligt välkomnande. Måste jag välja någon särskild färg för invändning målning tror du? Fungerar alla kopplingar på samma sätt till gasolflaskor eller är det något jag måste ta hänsyn till? Tack....

2017-04-12 kl 23:00

Du ska nog undersöka lite närmare med det här om att måla om invändigt. Jag undrar om inte tapeter i en husvagn är av karaktären att de "andas"?
Det finns säkert någon på forumet som har mer koll.

2017-04-13 kl 00:03

Är det en svensksåld vagn har den aktuell standard på regulatorn, men det kan vara lämpligt att byta ut denna om den är gammal. Kolla också åldern på slangen. Det brukar vad jag vet inte vara så vanligt att man målar vagnen invändigt om du inte menar snickerier och luckor. Väggarna är i regel tapetserade. I alla fall behöver du använda material som tål klimatet i vagnen.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2017-04-14 kl 11:53

Tidigare ägare har satt väv på väggarna och renoverat. Tyvärr har de målat i beige och brunt.... så jag hoppas det går att måla om.. mer för trevnaden än något annat...

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03