Polar 470 projekt m.m / av ErikP

• 6 svar
Polar 470 projekt m.m
2012-04-08 kl 23:44

DÅ husvagnen är handlat, så tycker jag det är dags att skriva en projekttråd om den. projektet kommer uppdateras allt eftersom, och bilder skall jag forsöka lägga upp i mitt album.

Fakta om husvagnen, pga olika omständigheter, så fastnade jag och min sambo för en Polar 470 från 1976, den har gått inom samma familj tills nu.

När vi köpte den, så såg vi direkt att den har varit drabbat av en vattenskada i höger fram, samt att golvet svikter lätt innanför ytterdörren, och att flera lampor inte fungerar inne i vagnen, och att säljaren sa att han hade haft kylskåpet ute för att städa bakom det, men efter det inte lyckats få igång det igen alls, inte på elen heller, gasolen var slut, vi pratade om priset, och glad som på julafton var vi på väg hem med en vagn 2 timmar senare, all el ute fungerade perfekt.

Fortsättning kommer.

Polar 470 -76
Projekt tråd http://www.husvagnochcamping.se/forum/oss-nyborja
re-emellan/polar-470-projekt-mm-234128
2012-04-09 kl 10:05

Uppdatering:

Anledning till fuktskadan är hittat, avloppsröret slutar precis i kant med utdsidan fran höger, det skall fixas till innan avloppet tas i bruk.

Satte en 3/6w LED panel från Biltema över vasken i köket, blev hur bra som helst, bild skall tas och läggas upp.
http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/Innerbelysning/LED-armatur-12-V-251987/

Kylskåpet kom igång när jag satte in ett batteri i vagnen :)

Gasolen är nu 2 stycken p11 flaskor, och dom är fulla, så nu skall gassakerna testas, återkommer med rapport.

Förtältet har lite småskador, som skall fixas, och jag tror jag behöver handla 2 nya rör till ställningen, då en är så böjd att det är svårt att använda den, och den andra är knäckt.

pumpen och kontakten i tvättrummen har lagt av, så dom byttes mot ny kontakt och pump, pumpen blev även den handlat på biltema.
http://www.biltema.se/sv/Bat/Pump/Vattenpump/Drankbar-pentrypump-12-V-25980/

2012-04-09 kl 17:45

Hej! Kul att det finns människor som håller på med äldre vagnar. Vi har en cabby 532 från -82 och trivs väldans bra i den. Lycka till med eran vagn! :-) Mvh: CC

2012-04-15 kl 21:37

Ang rör till förtältet. Inte alltid helt lätt att hitta rätt och framför allt till rätt pris. Själv hittade jag vettiga rördelar på fritz-berger.de i vintras.

2012-07-18 kl 14:36

Gasen är nu testat, håller tät, men spisen går bara till ½ låga, sen går den ej högre, verkar vara stopp i kranarna, avloppet är fixat och fungerar nu perfekt, första iväg test blir snart :)

2013-04-03 kl 18:27

Då har man testat klart gaspannan, har ju aldrig brytt mig om gasen på pannan innan, när vi provade vagnen i somras var det ju varmt, och kylen den gick på ström, men hurra, allt fungerar på gas :), nu skall jag bara ta mig tid och köra eländet till en gasmänniska som kan fixa min spis så den går att ha på mer än 50-60% låga, men nu går det ju framåt, man har gift sig och fått en liten tös, som precis fyllt 2 månader, hon verkar tycka att husvagnen är rolig att ligga och titta runt i när jag ändå fixar med elen ( ledbelysning, samt förberedande för solpaneler ).

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01

• Husvagn & Camping 2012-12