Turman värmare -08 / av Jenjos

• 4 svar
Turman värmare -08
2021-02-28 kl 09:43

Hej alla kunniga!
Det är så att jag är en första gångs ägare av en Adria från 2008!
Vi premiärade inatt men kommer inte överens med värmaren.
Det är en truma som kan gå både på elpatron och gasol. Vi har inte provat gasol ännu då vi inte riktigt förstår oss på det ännu :).

Är det enbart att slå på gasoltuben och sedan ställa relät på gasol och inte el. Sen är det två relä på själva värmaren ena är fläkten och andra verkar vara en tändningen, den ska tryckas ner i några sekunden så ska låga tändas så som jag förstår det när jag läser om turman
Bifogar bilder så det kanske blir lättare att förstå mig!
Behöver jag tänka på något innan man slår på gasolen? Ska det vara något speciellt lägga på själva tuben eller liknande?

Tack så mycket,
Allt gott,
Jennifer

2021-02-28 kl 14:32

Välkommen till forumet.
Beroende på vilken variant av Truma värmare du har så är din gissning rätt om det är en Trumatic S 3002. Trumatic S 3002 P varianten har den även en Piezo tändare vilket kan vara bra när det lilla AA batteriet till automattändningen är slut. Vilket då leder mig till att man bör byta detta AA batteri en gång om året. Det dräller av formuinlägg som handlar om Truma värmaren och dess för och nackdelar. En hel del tips också om hur man får till så bra komfort som möjligt. Tänk på att det finns tre gasolavstängningskranar inne i vagnen. En till värmaren, en till spisen och en till kylskåpet. Vanligen sitter dessa ihop på en manifolder i garderoben.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor i en Cabby 650+L. Helårscampar plats 5 på Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44.
2021-02-28 kl 17:15

Har ni inte någon bruksanvisning till pannan?

Troligtviss har ni en Truma S 3002 i eran vagn som kjello skriver ovan. om ni söker på Truma S 3002 på nätet så får ni upp många sidor med sidor om hur denna panna fungerar.

2021-03-01 kl 09:15

Titta här ;-)
https://www.pdfmanualer.dk/trumatic/s-3002/manual

• 4 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1628 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 699 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206