2021-08-13 kl 15:28
|
|
Med nytvättad och nyvaxad vagn gav vi oss iväg på semester. Å som ett brev på posten hamnade vi i ett vägarbete redan dag 1. Nu har jag ett antal svårborttagna asfaltsfläckar på främst plasten fram samt bakom hjulen. |
|
2021-08-13 kl 15:43
|
|
Biltema har ju Streak Remover men jag vet inte hur pass bra det funkar på asfaltsfläckar. På märken efter avrinningar funkar det riktigt bra tycker jag. |
2021-08-13 kl 18:19
|
|
Har använt vanligt avfettningsmedel som jag lägger på en gammal diskborste, så jag inte sprutar där jag inte vill ha det. Sedan är det att gnugga och sedan tvätta som vanligt. |
|
2021-08-14 kl 09:58
|
|
Jag har använt abnet, det brukar jag använda vid tvätt av vagnen. Blandade lite starkare lösning och använde tvättsvamp och gnuggade bort fläckarna. |
2021-08-15 kl 17:06
|
|
Du måste använda kallavfettning (Petrolium) för att få bort asfalt och tjärfläckar. Du ska punktmarkera och inte låta den rinna på tätningsmassan m.m. Att använda Abnet eller annan alkalisk avfettning kommer inte göra någon nytta när det bara tar bort organiskt skit. Du kan utan problem använda kall på plastdetaljer men viktigt att det inte torkar in. |
|
Kör en VW Golf Alltrack TDI -2021
Drar en LMC Vivo 522 K -2021 Resan är målet! |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.