Billig gasol / av nova

• 19 svar
Billig gasol
2011-05-22 kl 22:52

Var fyller Ni billig gasol i Sthlm? Jag har i min nya vagn 1 P6 el P10 stålflaska som jag avser att byta mot en PK10 samt köpe en PK 10 att ha i reserv. Utöver vikten undrar jag vad fördelarna är med komposiflaskorna.

Mats

2011-05-23 kl 00:03

Billig och billig. Allt är relativt.
Men dessa http://www.svenskcamping.se/ har ofta bra pris, Baushaus ger dessutom prisgaranti, Tumba Järn har bra pris till CC medlemmar,
Ibland dyker det upp billig gasol på nätets köpsajter med. Gäller att vara snabb då.

2011-05-23 kl 00:15

Hej

Tack för svar.

Jag antar att det kanske kan vara en fördel att göra ett flaskbyte istället för endast fylla på gasol? Jag tänker närmast på att man då får en provtryckt flaska.

2011-05-23 kl 08:17

Nu när ni åker på semester och paserar det stora landet längst i söder,
om ni kör in i badorten Åhus så fins där två billiga gasol fyllare på flötövägen som fyller en pa 11 för 190 kronor, det får väl anses billigt, gasoltjänst var jag och fylde i lördags 5 husvagnar och 2 bilar i kö Åhus Gas på samma gata är nog lite mindre kö men det kan väl vara värt att köa för det priset. desutom har Åhus en av sveriges bästa campingar och godast glass.

2011-05-23 kl 10:38

Hej var till svensk camping o fritid i Högdalen i lördags han hade kanonextrapris på PC10 kompositflaskan. Ny med gasol i.

2011-05-23 kl 10:38

Om ni är längre söderut kan jag rekommendera http://www.gasolen.se/ som även fyller utländska flaskor.

2011-05-23 kl 12:59

jo jag känner till den firman oxå men den är inte lika billg som Åhus men värd ett besök, så stannar ni till i landet längst i söder så hittar ni mycket positivt och billigt.

2011-05-23 kl 14:50

Åhus?!? Hur långt är inte det ifrån Stockholm?
Finns inte Åhus nämnt i en annan tråd där det frågades efter landets billigaste gasol?

Så jag förstår inte vad dessa Åhus inlägg har i denna tråd att göra?

Om man skulle åka ifrån Stockholm så skulle man få betala ca 1100kr (tur o retur) i drivmedel för att få köpa en påfyllning för 190kr.

Även om man skulle åka söderut så är det en bra "avstickare" ifrån E4 och då är inte gasolen så billig längre.

Ibland undrar man om somliga bara svarar för att ha något att nämna utan att det ens efterfrågas.

2011-05-23 kl 15:54

Phippa skrev:
Åhus?!? Hur långt är inte det ifrån Stockholm?
Finns inte Åhus nämnt i en annan tråd där det frågades efter landets billigaste gasol?

Så jag förstår inte vad dessa Åhus inlägg har i denna tråd att göra?

Om man skulle åka ifrån Stockholm så skulle man få betala ca 1100kr (tur o retur) i drivmedel för att få köpa en påfyllning för 190kr.

Även om man skulle åka söderut så är det en bra "avstickare" ifrån E4 och då är inte gasolen så billig längre.

Ibland undrar man om somliga bara svarar för att ha något att nämna utan att det ens efterfrågas.

Ja så kändes det efter ditt inlägg.

2011-05-23 kl 16:40

Vem skrev att man skulle åka från stockholm bara för att fylla gasol om du läser noga så skrev jag om man åker på semester, så fins den myligheten som en upplysning, om inte det var rätt tråd där gethandlar om gasol tala då om vilken tråd det skulle vara i.

2011-05-24 kl 14:57

bero, vad var det trådskaparen frågade efter?
Har DU läst VAD frågan gällde?
Billig gasol I STOCKHOLM!

Vad jag har läst har DU vid ett flertal gånger hänvisat till Åhus gasol tidigare i andra trådar. Man skulle kunna tro att du får procent hos Åhus gasol.

Det stod INGENTING om semester eller söderut, eller glass.

Ska du svara, så svara ENDAST på det som efterfrågas.

Trådskaparen frågade även efter fördelar med kompositflaskor.

Vilken trådar har du tipsat om Åhus gasol?, Ja, där finner du din egen hänvisning.

2011-05-24 kl 16:02

OT. Det här är inte kul längre. Tillåt mig påminna om Kanonpris' forum som lades ner efter att innehållet övergått till rena pajkastningen. (Detta har jag skrivit tidigare i enn annan tråd)!

2011-05-27 kl 11:37

Gasol är inte den dyra posten i ett husvagnsägande. Köp där du bor

2011-05-27 kl 17:42

Oj oj då ,gasol är väl inget att älta om, ta reda på där man bor med lagom omgivning var gasol är billigast att inhandla.Sedan som Phippa skriver ,kan man inte dra iväg miltals heller,då blir det dyrt...Men är man i närheten av en depå som är billig att fylla så passa på ,flaskan behöver inte vara tom, fyll på det som fattas till full och betala för det, enklare kan det inte bli...Sedan vad Bero menar är en upplysning bara, att är man i krokarna så passa på,jag kan väl tycka det är dåligt att det inte finns en sådan depå i Sthlm som är så stort..,,

2011-05-27 kl 17:54

Hejsan NOVA, skall svara på din fråga om gasolpåfyllning eller byte,. Det finns i Älvsjö på höger sida när du åker mot Huddinge..Där har AGA en stor depå som du kan anlita samt fråga så får du säkert svar. Betr.kompositflaskor så är de något lättare, än stål / lättmetallflaskor,fördel man ser hur mycket som finns i flaskan, men i kyla så får man inte ut de sista av gasolen ur flaskan,. Hoppas du fick svar på din fråga...

2011-06-05 kl 15:14

Tack för alla svar. Några bättre än de andra :)
Tack Edling. Jag ska kolla upp med AGA. jag vet var de finns. Fördelen med att byta hela flaskan är naturligtvis att man får en form av läckagegaranti. Jag har också både här och från andra hört att Svensk camping skulle vara billiga. Att betala ca 500:- på bensinstationerna är naturligtvis inte aktuellt.

2011-10-15 kl 12:35

Vill bara tipsa om ett företag i Jönköping som byter en P11 för 325:-

För jämförelsens skull vill jag berätta att när vi bodde några år i Frankrike värmde vi huset enbart med fristående gasolkaminer.

En 10 kg flaska kostade en euro i consignation, någon sorts pant/registreringsavgift. Oftast fick man en detendeur/regulator gratis. Sedan kostade det 16 euro att byta till en fylld flaska.

Om man är tillfälligt i Frankrike kan man svänga in på en Emmaeus och köpa en begagnad 10 alt 13 kgs flaska för några euro. Passa även på att köpa en fransk regulator, kostar en euro.
Den flaskan kan man sedan byta till en fylld på en stormarknads bensinstation.
Välj butan som i Frankrike ansågs vara mindre farligt än propanet.
Passa även på att tanka - ofta är de upp till 15 cent billigare per liter.

PS det finns även compositflaskor, t.ex Calypso (Intermarche) som använder en egen regulator. DS

2011-10-15 kl 14:45

Med risk för att återigen bli påhoppad och utskäld så hävdar jag fortfarande att Åhus har sveriges billigaste gasol, 160 kronor för en pa 11, desutom är där tre fyllare nu en hy turk har etablerat sig i Nöbelöv så nu är där två turkar och en svensk som fyller gasol, bra för konkurensen dom två första höjde till 190 kroner men när den tredje etablerade sig så sängte dom till 160kr så kom till österlen i skåne och handla gasol,

Att där sedan fins vissa 08-or som tydligen inte gillar Åhus det är inget att fästa sig vid för trots allt så fins den billigaste gasolen i skåne.

2011-10-15 kl 22:11

Jag tar med några tomma PA11 och kommer ner nästa sommar :-) Det är dax att göra Skåne igen.

• 19 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206