Byte varmvattenberedare Truma TT2 / av PolarBear64

• 7 svar
Byte varmvattenberedare Truma TT2
2019-05-19 kl 14:09

Hej,

med skämsmössan på får jag erkänna att jag missade att tömma varmvattenberedaren inför vintern. Med frostsprängd vvb så blev det läckage, och nu har jag skaffat ett nytt kabinett till den. Men, hur i hela friden får jag ut metallröret från det skadade kabinettet till höger? Är det till detta rör som oringarna skall vara, de som följde med den nya?

Se länken nedan till bild på vad jag menar!

Tacksam för tips! https://ibb.co/LzWkhsB

2019-05-19 kl 17:05

Det finns en bra dansk sida på Youtube som visar
hur man byter tanken.

O-ringarna som följer med ska du använda till nya tanken, glöm inte att smörja dom innan du sätter dit röret.

2019-05-19 kl 20:51

Nog den här han menar. Lite välplacerat våld som ska till, bara.

2019-05-20 kl 13:17

Tack för svaren, då ser jag att det är milt (över-)våld som krävs... Tyckte att jag drog på rätt bra med hammare och träkloss, men det behövs lite mer alltså.

Nytt försök till helgen! :-)

2019-05-27 kl 11:20

Återkopplar och tackar för hjälpen!
Den danska videon sade allt man behövde veta, förutom att våldet som krävdes var betydligt större. Men nu fungerar det, och är tätt!
Men jag kommer inte glömma att tappa ur vvb till hösten! :-D

2019-05-27 kl 18:56

Alltid trevligt med återkoppling, kul att det
gick bra med bytet.

2019-05-28 kl 00:59

Man bör tömma beredaren och tanken när man inte använder vagnen. Kan växa lite av varje där inne, om det inte är någon cirkulation på vattnet.

• 7 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1546 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 564 fristående campingplatser och 605 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 377 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2019-07

• Husvagn & Camping 2019-06

• Husvagn & Camping 2019-05

• Husvagn & Camping 2019-04

• Husvagn & Camping 2019-03

• Husvagn & Camping 2019-02

• Husvagn & Camping 2019-01

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842