Cykelställ bak på vagnen / av frank

• 12 svar
Cykelställ bak på vagnen
2006-03-20 kl 22:03

Har ett cykelställ bak på husvagnen, ett sådant som man kan fälla ned. Vårat kan lasta tre cyklar. Har inte provat det än och vet inte om det ens är värt att göra det med tanke på vad vikten längst bak på vagnen kommer att påverka vagnen negativt. Det borde i runda slängar bli 60 kg man hänger på extra där bak. Det måste väl påverka vagnen köregenskaper ?

2006-03-21 kl 08:07

dett beror nog på vagnens kultryck ozh lastfördelningen i övrigt jag har använt ett sådant cykelställ i 10år och aldrig upplevt något negativt enligt mitt förmenande ärdett absolut dett bästa stället och frakta cyklarna jag har provatt draget på husvagnen och taket på bilen menn funnit detta vara bäst men se upp med kultrycket.

2006-03-21 kl 09:19

Vet inte,men rent logiskt så är det förkastligt men som BeRo säger så kan det gå.

2006-03-21 kl 20:11

Det blir till att provköra när vägarna blir bara och vagnen är hemma igen. Skulle vara trist om det inte gick att använda cykelstället. Tycker att dragstången känns i kortaste laget för att sätta en x-trakula med cykelställ.

2006-03-21 kl 20:22

Det är alltid problem med cyklar på dragstången.Många är som har glömt och tagit för snäv kurva eller backat och då har man problem.Skulle jag ha cykel med mig så är det biltaket som gäller.Men du kan ju alltid prova och lycka till.

2006-03-22 kl 07:50

Hej frank på tal omm cykelställ bak jag har gissar du kör kabe och då är dett inga problem med cykelställ bak dett kan
jag garantera denn vagnen ärså tung på kulan så den reagerar inte för dett dett har jag 10års erfarenhet av. denn ärkonstruerd för dett genom inbygda förstärkningar i bak väggen sedan 1998 års modell titta i sommar hur många vagnar somm har dett dett stora problemet är att dett kann bidraga till överlast men dett problemey fins var du har cyklarna MVH BeRo.

2006-03-22 kl 17:06

Låter kanonbra Bero ! Det är en Kabe jag har, fast det är en 95:a som ev saknar de förstärkningar du beskriver.
Det är klart att man alltid riskerar över last. Har dock 240 kg i lastvikt att spela med på vagnen.

Zubac: det du beskriver har jag också misstänkt ska kunna hända. Helst inför ögonen på 20 talet nyfikna campinggäster :-)

2006-03-22 kl 18:35

Hej
Jag har haft husvagn med cykelställ på dragbalken och jag hade 2 cyklar där och inga problem med det. Nu har jag en Kabe Ametist 02 med ställ på bakgavel och jag märker inte att de finns där.

2006-03-22 kl 19:30

Låter kanonbra. Vi har fyra cyklar. Jag får då ha 3 bak på husvagnen och den mindre cykeln på draget.

2006-03-22 kl 21:56

på kabe 95 går att lägga i förstärkningar i efter hand på enhusvagns firma i samråd med kabe.

2006-03-24 kl 22:03

Har inte kollat men det borde vara rimligt att man lagt in den förstärkningen då det bakre cykelstället monterades.Annars borde ju bakre väggen bångna ut när man lastar på cykelstället ?

2007-10-02 kl 00:54

Ska sätta dit ett cykelställ bak på min vagn ,

Ska funka på min cabby enligt cabbycenter i kr-hamn...........

• 12 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 636 fristående campingplatser och 741 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 302 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206