Dubbel gasflaskekontroll... / av Milken

• 4 svar
Dubbel gasflaskekontroll...
2012-01-31 kl 17:50

Det finns vissa kopplingar att köpa som håller koll på gasolnivån när man har 2 st tuber, sen switchar den över från tom tub till den andra automatiskt och det är dessutom slangbrottsventil....
Jag har fått ett pris på 1750:- + moms..... är det ett bra pris? Skriv ni som vet och har samma grej...
Bu eller Bä är också bra om produkten..

2012-02-01 kl 10:39

Vad är det för produkt modell?
Välldigt svårt att säga något om priset när vi inte vet modell.

Kan rekomendera Trumas DuoControl CS med crash sensor.

Ca: 2600kr inkl 2 högtrycksslangar på 450mm vardera.

Tillägg om du vill ha manuell av/på stängning inne i fordonet: Ca 1200kr.

Sen har du den enkla varianten G09-30 hos Kama. Ca pris: 2115kr. Är kanske den du fått pris på?

Skulle definitivt lägga till en 500 hundring för trumas. Dessutom får du köra lagligt med gasolen på när du har crash sensor.

2012-02-01 kl 13:40

Hej Miken,

Har en automatisk gasolomkopplare som du beskrver ovan.
Den demonterades från vår 2:a vagn -som nu barnen använder, i samband med att jag bytte till ny gasolslang. De använder endast en gasoltub.

Jättebra att ha, speciellt under vintercamping, men det gäller att ha kranen på reservtuben öppen, vilket jag en gång missade under en övernattning på väg till fjällen. Så det var bara att masa sig ut och byta tub i 22 gradig kyla. Det man inte har i huvudet.........

Priset tror jag nog vi skall komma överens om?

Mvh/NGN

2012-02-01 kl 20:42

Tack för svaren.
DpM: Jag tror det är den dyrare varianten, det är hos en AGA-depå jag har fått det priset... Killen monterar säkert oxå.... Crashsensor och allt är det på den modellen, den billigare kostade runt 1100:- + moms...Och den var som du beskriver enklare.

Den som var dyrare var precis som du nämner oxå med slangar och allt som behövdes för utalandsfärden.

NgN: Tack för erbjudandet, men.... Grejen är säkert jättebra, det är bara jag som är lite larvig kanske, eftersom det gäller gasolkopplingar i den lite större skolan, så vill jag nog ha nytt, dels för garantin och sen för att vara säker på att packningar inte blivit dåliga...

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter