Electrolux kylskåp, tändlampan blinkar fast skåpet startat / av Kapitän-54

• 3 svar
Electrolux kylskåp, tändlampan blinkar fast skåpet startat
2015-05-15 kl 13:27

Hejsan! Har köpt en Polar 547 -90. Kylskåpet startar på gasol och funkar o kyler bra. Problemet är bara att det fortsätter ge gnista, så den röda lampan blinkar o gnistan hoppar.... Självklart kan jag slå av knappen, men då funkar ju inte återtändningen om lågan skulle blåsa ut t.ex. Dessutom så måste man lyssna noggran så man hör "poffet" o vet att kylskåpet startat. Det startar utan krångel o kyler bra. Jag har även bytt ut den lilla vita elgrejjen vid brännaren som ger gnista (mot en annan begagnad) men det gjorde ingen skillnad. Vad kan det vara? Tacksam för hjälp och förslag!

2015-05-21 kl 22:57

Det finns i huvudsak två saker som förorsakar detta. Det ena är att tändkabeln sitter dåligt/fel (den som går från tärningen till din vita grej). Det andra att tändenheten är kass (skall själv byta min nu)
Felet är ju att tändsäkringen inte känner av att skåpet har tänt. Vilket kylskåp har du (modellbeteckning eller produktnummer)
Nya delar är inte så fruktansvärt dyra om de finns fortfarande.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2018-03-22 kl 16:13

Hejsan får jag haka på om gnistan har ett Electrolux EM 4400/4401 den röda lampan blinkar inte vid tändning av gasol
Jo den är påslagen

• 3 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1483 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 531 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 406 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-05

• Husvagn & Camping 2018-04

• Husvagn & Camping 2018-03

• Husvagn & Camping 2018-02

• Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11