Elschema Fjällvagnen / av lellenalle

• 4 svar
Elschema Fjällvagnen
2011-09-19 kl 16:17

Hej!
Köpte för några dagar sedan en Fjällvagnen 600GTS.
SÖker ett kopplingsschema över trafikbelysningen
på vagnen. Bilens dator säger att jag har en trasig glödlampa till bakljusen, men där är ingen trasig.
Eller finns det någon kunnig som vet vad som kan vara fel.
Tacksam för tips och råd.

2011-09-19 kl 17:02

Kontaktfel kabelbrott eller jordfel,,,,

finns det ström fram till armaturen?

2011-10-29 kl 20:43

Bilen har ett stift för höger och ett stift för vänster p-ljus i kontakten. Den tror att det ska gå lika mycket ström i båda stiften.
Vissa husvagnar har hela p-ljuset i ena stiftet och då tror bilen att det är något fel på den andra sidan.
Hur Din vagn är kopplad kan Du prova genom att plocka ur bilens höger- respektive vänstersäkring för parkeringssljuset
Åke

2011-10-30 kl 07:01

Hej!

Tack för tipsen.
Jag löste problemet genom att i vagnens elsystem för belysning sätta en bygling mellan ljuskablarna. Bilens dator gör en system test vid start och känner av om det finns en lampa i bakljusen, nu gjorde den samma system test men fick inte något svar från höger bakljus att det satt en glödlampa där och då sa den att det var en glödlampa var trasig, fast den inte var det.

MVH
Leif

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01

• Husvagn & Camping 2012-12