Fästa duken i backen på vintertält? / av Priebe

• 6 svar
Fästa duken i backen på vintertält?
2017-01-19 kl 12:51

Det är som oftast hårt i backen på vintern och lite problem att få ned tältpinnarna. Inte heller är det så mycket snö så man kan skotta upp runt i kring. Hur gör ni för att fästa tältduken i backen på vintertältet? Jag har funderat på att ha med trädgårdsplattor edyl för att hålla duken på plats...

2017-01-19 kl 16:29

Jag såg att Biltema har en vattensäck avsedd att fyllas med vatten och som sedan lägges på markkappan. Den kostade inte många kronor.

2017-01-20 kl 11:28

ostbergr skrev:
Jag såg att Biltema har en vattensäck avsedd att fyllas med vatten och som sedan lägges på markkappan. Den kostade inte många kronor.

Är den billig så man kan kasta den funkar det kanske. Annars kan det nog bli lite knepigt att tömma den på vatten om det ett antal minusgrader.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2017-01-20 kl 11:31

Skall man riva tältet på vintern så är de frusna det stämmer.
Nu utgick jag från att det var vintercamping över en längre tids uppställning.

2017-01-20 kl 11:36

ostbergr skrev:
Skall man riva tältet på vintern så är de frusna det stämmer.
Nu utgick jag från att det var vintercamping över en längre tids uppställning.

Då funkar det säker jättebra. Men då misstänker jag att man har någon form av golv. Då skulle jag föredra att skruva fast tältet i golvet.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2017-01-20 kl 17:54

Om du har tjäle i marken så testa med en slagborrmaskin borra hål i tjälen för tältpinnarna
Jag använder en borrhammare(en större borrmaskin ) den fungerar hur bra som helst
råkar det vara en sten i marken så borrar den genom stenen

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03