Göra extra lucka för komma åt gasolkylskåp / av Nisse_Hult

• 3 svar
Göra extra lucka för komma åt gasolkylskåp
2019-05-15 kl 12:17

Måste komma åt baksidan på ett gasolkylskåp på en gammal Hobby. Varför man gjort två (!) ventilations och serviceluckor/ventiler, och INGEN av dem ger åtkomst till brännare o annat på kylskåpet är för mig en total gåta. Jag har verkligen ingen lust att skruva ur kylskåpet för att göra ren brännaren. Halva vagnen verkar sitta fast i kylskåpet.

Anyway, blir det väldigt konstigt om jag tar upp ytterligare ett hål o monterar antingen ett galler till eller hellre en servicelucka?

Idéer? Även om man kan göra rent brännaren utan att fysiskt komma åt den. Finns ingen app, vad jag vet ;-) Lågan är pytteliten o skåpet kyler dåligt.

2019-05-15 kl 16:27

Allting i en husvagn sitter fast i allting, har jag konstaterat, efter att ha åtgärdat några olika fel i några olika vagnar. Fast brännarrengöring har jag gjort via ventilationsluckorna på en vagn. Det är väl olika hur de sitter, antar jag.
Men jag hade en vagn en gång, där vi inte fick igång kylen på gasol alls. Efter att ha demonterat hela brännaren (med titthålskirurgi, genom ventilationshålet) och satt ihop den igen fungerade kylen som den skulle, så länge vi hade kvar vagnen. Vilket väl i och för sig bara blev tre år till efter det, men det var ju alltid något.

2019-05-19 kl 23:07

Kan du komma åt skorstenen kan du prova att blåsa ner där. Jag provade en gång med ett böjligt sugrör. Sitter det skit bakom munstycket hjälper det förstås inte, men är det lättillgängligt är det i alla fall en start

Har en CABBY 515 F3-98 som fro m 2018 dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI 140 Motoroptimerad
  • 3 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1554 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 565 fristående campingplatser och 612 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 377 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2019-07

• Husvagn & Camping 2019-06

• Husvagn & Camping 2019-05

• Husvagn & Camping 2019-04

• Husvagn & Camping 2019-03

• Husvagn & Camping 2019-02

• Husvagn & Camping 2019-01

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842