|
2012-09-14 kl 16:29
|
|
|
Hej alla! |
|
|
2012-09-14 kl 20:06
|
|
|
Hej! Jag har precis samma problem, köpte en kabe safir 590 xl-90 i somras som skulle vara fukttestad. Men när vi kom sent på kvällen hade han inga papper på vagnen. Vi köpte den ändå å han lovade skicka fukttestet....det har gått flera mån å samtal men inget papper trotd det står på kvittot det var ett krav för å få resterande 3000kr å jag är livrädd den är fuktskadad ,var diverse små irriterade fel samt myrbo byggt i båda sidor av vagnen å tog ett jävla tag innan vi fick bort allt. På ena sidan är det utbuktande bulor någon är ca 15cm stor några andra mindre, bulorna är hårda å det syns inget inifrån. Är så himla rädd den är fuktskadad å hur kan man i så fall gå vidare om man blivit lurad? Jag vill gärna få svar från någon som VET vad detta kan vara. Mkt tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Mia |
|
|
2012-09-15 kl 21:09
|
|
|
Dessa bulor kan mycket väl vara spår av en aktiv eller gammal fuktskada. |
|
|
2012-09-16 kl 12:38
|
|
|
Fukt borde inte göra så att det sväller och blir hårda och kompakta bulor. Fukt kan göra att limmet mellan plåten och väggen släpper och att reglar ruttnar och blir porösa men det gör ju inte att man möter kompakt motstånd när man trycker på väggen utifrån utan snarare tvärtom. Var är bulorna, mitt på väggen eller i och omkring hörnorna eller nedanför vattenintag, elintag eller liknande där det skulle kunna läcka in fukt och vatten? |
|
|
2012-09-17 kl 08:45
|
|
|
Hakano: |
|
|
2012-09-23 kl 14:29
|
|
|
Det är vanlig frigolit. Låna eller hyr en fuktmätare för säkerhets skull och mät på motsvarande områden på insidan av väggen. |
|
|
2012-09-24 kl 08:42
|
|
|
JAg får göra så, återkommer med resultatet. |
|
|
2012-12-12 kl 20:48
|
|
|
Låter som du fått en limsläppa i plåten svårt att fixa |
|
Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.
I campingkatalogen hittar du information om öppettider, priser, service och mer. Du kan även betygsätta campingplatser.
Gå till Campingkatalogen