Kylskåps problem Electrolux / av JJ12

• 4 svar
Kylskåps problem Electrolux
2016-05-06 kl 08:43

Hej,

Vi har precis fått köpt vår första vagn, en Sävsjö 88. Men får inte riktigt den tempen vi vill ha i kylskåpet.

Frysen visar -15 men kylen verkar bara pendla runt 10-12 grader. Vi kör bara på el. Någon som har nåt tips? För det fungerar ju eller har jag fel?

Verkar som det är ett Electrolux RM400 D

Mvh
Jimmy

2016-05-06 kl 22:24

Öppna ventilationsluckan bakom kylskåpet från utsidan av vagnen och blås rent. Det kan räcka med det, har gjort det för mig vid ett tidigare tillfälle.

2016-07-04 kl 12:26

Hej. Jag är alldeles ny på husbilslivet, så jag väntar mig mycket nöje - och hjälp av detta forum.
Har just fått tag I en äldre husbil med ett Mobillife Upo kylskåp, typ C1012. Eftersom bussen är hemmagjord - incl elen - så återstår mycket innan jag känner till allt.
Kylskåpet fungerade på gasol och 220 V, tills här om dagen -(när jag började "fixa" ledningarne). Gasolen brinner fint, men kyler inte, och ej häller 220 V.
Det finns el i 220v kontakten och gasindikatorn funkar, men inga kyla. 12 V kan vi se bort ifrån - jag tänker inte använda det.
Frågan är nu: Finns någon här som har ett diagram hur jag tillkopplar ledningar på skåpet?
Kanske det finns risk att jag har pajat termostaten?
Hoppas på lite hjälp.
PS. Bussen är från 1985, och skåpet troligen samma ålder
Mvh
Danskarn

2016-07-04 kl 22:58

danskarn skrev:
Kylskåpet fungerade på gasol och 220 V, tills här om dagen -(när jag började "fixa" ledningarne). Gasolen brinner fint, men kyler inte, och ej häller 220 V.
Det finns el i 220v kontakten och gasindikatorn funkar, men inga kyla. 12 V kan vi se bort ifrån - jag tänker inte använda det.
Frågan är nu: Finns någon här som har ett diagram hur jag tillkopplar ledningar på skåpet?
Kanske det finns risk att jag har pajat termostaten?

Tipset är att om du inte vet hur du skall koppla ledningarna med 230V så bör du överlåta det till någon som kan det. Man skall veta vad man gör när man håller på med 230V.

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03