2021-09-29 kl 21:45
|
|
Vet att kylskåp i husvagnar inte får luta för mycket. Men hur känsliga är dom mot lite lutning egentligen? |
2021-09-30 kl 09:41
|
|
Exakt hur känsliga kylskåp är för lutning vet jag inte, så det överlåter jag åt andra att svara på. Men jag är nyfiken på varför du tycker det är svårt att få vagnen plan i sidled? Är det kanske väldigt ojämnt där ni brukar stå, eller är du kanske ovan vid husvagn? Om det är det senare kan jag tipsa om hur vi gör. |
2021-09-30 kl 11:35
|
|
Det är absorptionskylskåp som fungerar sämre om de lutar lite, och inte alls om de lutar mer. Det beror på att köldmediet cirkulerar, med självcirkulation, i rörslingor som lutar lite grand. Några grader, typ. |
|
2021-09-30 kl 17:10
|
|
På camping brukar det funka ok, vi kör plastkloss som ena hjulen kör upp på. Men det blir ändå inte riktigt plant oftast. Men det funkar och blir bra kallt iallafall. |
2021-09-30 kl 22:43
|
|
Vad jag vet så har det kommit på t.ex. Kabe som tillägg först i år eller något/ några år sedan. Säkert något liknande hos andra tillverkare också. |
2021-10-01 kl 09:02
|
|
Kompressorskåpen tar mer ström (många gasoleldade absorptionsskåp tar ingen ström alls), så de passar inte för alla campare. |
|
2021-10-04 kl 08:19
|
|
Jag vill minnas att kylskåpets slingor går så att lutning i sidled av kylskåpet, är det känsligaste. Dvs, har du kylskåpet längs en sidovägg på husvagnen (vilket väl de flesta har) så är det lutning framåt/bakåt som är känsligare än lutning i sidled av husvagnen. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 640 fristående campingplatser och 769 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.