Matningen till vattenpump och toalett funkar inte / av Knutaugust

• 8 svar
Matningen till vattenpump och toalett funkar inte
2017-07-30 kl 12:38

Hej. Matningen av ström fram till kopplingsplinten har fallerat,
Jag har haft borta allt från den plinten, och följt matarsladden så långt jag kunnat, den går in under toaletten såklart och därefter har jag inte följt den då det känns sådär att plocka bort toan när vi ligger på campingen..
Toan bryr vi oss inte om, men vatten i våra kranar vill vi ju ha..jag har kollat alla säkringar jag kunnat hitta inklusive den till strömkonverteraren 230/12 V , men allt är helt, jag har kännt på alla anslutningar men allt verkar fungera.
Frågan är, kan jag skicka in en ny mat ing från en plint där jag vet att 12 volt finns, tex den som stereon är kopplad på?

2017-07-30 kl 19:37

Återkopplar..

2017-07-30 kl 21:02

Ja, som ett provisoriskt fix kan du naturligtvis lägga en sladd på golvet eller var det nu passar, till vattenpumpen. Om du nu har avbrott någonstans. Har du mätt att spänningen försvunnit?

2017-07-30 kl 21:31

Kom inte mitt senaste inlägg in som det skulle? Nåväl, efter att ha rivit ut halva köksinredningen ch sängar inkl ribbottnar som var skruvade, mätt spänningen både här och där, följt sladden till toan, sen återmonterat allt igen, så inmundigade vi frukost 12.40.. det var då ungefär som jag postade denna tråden.. när jag gick till toadelen för att hämta min neccässer för att göra morgonbestyren kl 13.00 så hittar jag en knapp på ramen till sängen... tryckte på den och vips så funkade allt igen... herregud, vi vet ju om den knappen hade inte en tanke på den.. någon av osshqrvart på knappen med foten under natten.... suck,.. nybörjarfel men värd att posta den nu.....

2017-07-30 kl 22:41

Skönt med lättlagade fel, men irriterande även dom. Speciellt som dom föranleder en så omfattande felsökning! Vi hade en liknande strömbrytare på vår Cabby, på kanten av soffan. Hände att man råkade slå från den och fick lite huvudbry innan man lärde sig kolla den först i fortsättningen. Skönt det löste sig ändå! Men varför monteras knappar på så idiotiska ställen? Kanske läge flytta på den, till en säkrare och mera logisk plats?

2017-07-31 kl 07:38

Ja Jan-e jag håller med, likaså knappen till varmvattenberedaren är placerade lan ett fönster och köksbänken, precis över ryggstödet till soffan..
Lägger man upp armen kan man komma på knappen ofrivilligt då den sitter bakom en gardin så ser man den ju inte heller.

2017-07-31 kl 10:01

Märkliga placeringar. I min vagn sitter inget sånt så man slår av det av misstag. Det enda som man möjligen skulle kunna göra är då att hyva in något i garderoben och råka slå från en eller båda automatsäkringarna där inne, till allmän el 230 V och/eller elpannan.

2017-08-01 kl 22:05

I Knaus sitter pumpens knapp precis i närhet till toan, på sängbritsens sida längst ned rätill golvet som sagt.vredet till omkopplaren var man tar ström ifrån sitter strax jämte,nere vid golvet såklart.. vredet är inte touchable men knappen till pumpen är det... :(

• 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03